برگزاری مراسم سوگواره «یاس نبوی» در ۳۲ بقعه زنجان
کد خبر: 3873471
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

برگزاری مراسم سوگواره «یاس نبوی» در ۳۲ بقعه زنجان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اوقاف زنجان گفت: برگزاری سوگواره «یاس نبوی»، برپایی خیمه معرفت و حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در ایام فاطمیه پیش‌بینی شده است.

برگزاری مراسم سوگواره «یاس نبوی» در 32 بقعه زنجانحجت‌الاسلام سید‌موسی موسوی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: مراسم سوگواره یاس نبوی همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) در 32 بقعه متبرکه زنجان برگزار می‌شود که در آن روحانیان، مبلغان و مداحان اهل‌بیت(ع) حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: برپایی خیمه معرفت، حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) در روز شهادت نیز جزو برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص استان است.

معاون فرهنگی اوقاف زنجان یادآور شد: در برنامه‌های صبح و شب شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری مراسم «شام غریبان یاس نبوی» با حضور سادات جلیل‌القدر به‌عنوان صاحبان عزا و فرزندان حضرت زهرا(س)، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری نمایشگاه یاس نبوی با محتوای تصاویر و مباحث مربوط به سبک زندگی فاطمی نیز پیش‌بینی شده است.

این مسئول ضمن تأکید بر همکاری سایر دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه پاسداشت ایام فاطمیه، افزود: برنامه‌های مختلف دیگری نیز به همین مناسبت در نظر گرفته شده که پخش احسان و نذری و از جمله آن‌ها‌ست.

موسوی گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای گرامیداشت برنامه‌های معنوی و مذهبی پیشگام عمل کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این موضوع به‌عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح بوده و انتظار می‌رود برنامه‌های بسیار مثمری را اجرا کنیم.

انتهای پیام
captcha