روح و جان اقتدار کشور در خودباوری نهفته است
کد خبر: 3873918
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
امام جمعه بنجار:

روح و جان اقتدار کشور در خودباوری نهفته است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارسا با بیان اینکه روح و جان اقتدار کشور در خودباوری نهفته است، گفت: ایران در سایه اتکا به خداوند متعال به مرحله‌ای رسید که توانست مواضع و تأسیسات و ادوات پایگاه نظامی کشوری که ادعای کدخدایی و ابرقدرتی جهان را دارد با موشک‌های نقطه زن تولید داخل نابود کند و این مفهوم عینی خودباوری است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارسا، امام جمعه بنجار، چهارم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: حسادت یکی از صفاتی است که مانع حصول تقوی و باعث از بین رفتن ایمان و معنویت و تضعیف اعتقادات می‌شود.
وی بیان کرد: حسادت یعنی همه خوبی‌ها را برای خود خواستن؛ حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در بیان مضرات حسادت برای جسم می‌فرماید که حسودان و بدخواهان چقدر از سلامتی بدن خود بی‌خبرند؛ حسادت، قلب انسان را ضعیف و بدن انسان را رنجور و از بدترین عارضه‌های قلبی است.
امام جمعه شهر بنجار با گرامیداشت ایام فاطمیه، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیتی بی‌بدیل و یک جریان، تفکر و یک منظومه فکری و نظام تربیتی و مکتبی است.
حجت‌الاسلام پارسا اظهار کرد: بانوان با حفظ حیا و حجاب و پاکدامنی می‌توانند رهرو خوبی برای آن حضرت باشند و مردان ما با شجاعت و صلابت و ولایت‌مداری باید زندگی خود را با اهداف ایشان هماهنگ کنند.
خطیب جمعه بنجار در ادامه با اشاره به نماز جمعه تاریخی هفته گذشته در تهران، گفت: شاه‌بیت فرمایشات معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته تهران روی محور لزوم تقویت در برابر دشمن است و تنها راه تأثیرگذاری در نظام جهانی جز تقویت ارزش‌های معنوی و مادی و اخلاقی و اقتصادی نیست.
وی همچنین تأکید کرد: روح و جان اقتدار کشور در خودباوری نهفته است، ایرانی که در دوران دفاع مقدس سیم خاردار نداشت، در سایه اتکا به خداوند متعال به مرحله‌ای رسید که با به‌کارگیری سیستم دفاع موشکی تماما بومی توانست مواضع و تأسیسات و ادوات پایگاه نظامی کشوری که ادعای کدخدایی و ابرقدرتی جهان را دارد با موشک‌های نقطه زن تولید داخل نابود کند و این مفهوم عینی خودباوری است.
امام جمعه شهر بنجار در ادامه به لزوم توجه به اقتدار فرهنگی و معنوی مخصوصا در بین جوانان پرداخت و گفت: ارتباط بیشتر با امام زمان(عج) و رهایی از زخارف دنیا، و نفی فرهنگ منحط غرب و فرهنگ آمریکایی می‌تواند موجب تقویت ما بشود. مبادا بعضی از افراد در داخل کشور آب به آسیاب دشمن بریزند، حفظ و تقویت وحدت در میان آحاد ملت باید بیش از گذشته باشد.
حجت‌الاسلام پارسا با درخواست از مسئولان آموزش و پرورش منطقه بنجار در خصوص اهمیت به تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان این شهر، اظهار کرد: از والدین درخواست داریم، فرزندان خود را برای استفاده از این فرصت، تشویق کنند تا سال خوبی از لحاظ تعداد قبولی در کنکور برای منطقه ما فراهم آید.
وی در پایان به طرح توسعه و گسترش مسجد جامع بنجار اشاره کرد و گفت: توسعه مسجد جامع بنجار در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع شروع شده است و از خیرین و مردم نیکوکار دعوت می‌شود نسبت به ساخت و احداث و اتمام این مکان مقدس مشارکت کنند.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha