10 بهمن‌ماه؛ پایان مسابقه انتخاب نام مجتمع‌های صندوق ذخیره بسیجیان
کد خبر: 3874209
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

10 بهمن‌ماه؛ پایان مسابقه انتخاب نام مجتمع‌های صندوق ذخیره بسیجیان

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیر مسابقه انتخاب نام مجتمع‌های صندوق ذخیره بسیجیان از مهلت پایان این مسابقه در تاریخ 10 بهمن‌ماه، خبر داد.

داود دلدار، دبیر مسابقه انتخاب نام مجتمع‌های صندوق ذخیره بسیجیان، ششم بهمن‌ماه در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با اشاره به فراخوان مسابقه انتخاب نام و طرح اتود اولیه لوگو مجتمع‌های فرهنگی، رفاهی و گردشگری صندوق ذخیره بسیجیان و نزدیک شدن به موعد پایانی جهت شرکت در مسابقه، گفت: این مسابقه به معنی واقعی کاربرد هنر مفهومی و در راستای تبیین معماری اسلامی است که حتی این انتخاب نام در طراحی داخلی و نمای این مجتمع تأثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه انتخاب اسامی قرآنی و هنری موجب هموارتر شدن ارائه طرح خلاقانه و معمارانه برای مجتمع‌های فرهنگی، رفاهی و گردشگری خواهد شد درباره کیفیت آثار دریافتی این مسابقه، اظهار کرد: آثار دریافتی قابل تأمل و از سطح خوبی برخوردار هستند؛ تاکنون اسامی خوبی اعم از قرآنی و ایرانی اسلامی به دبیرخانه ارسال شده است که پیش‌بینی تعداد نفرات شرکت‌کننده تا پایان زمان فراخوان خوب ارزیابی شده است.
دلدار با اشاره به اینکه اعضای هیئت انتخاب آثار متشکل از هنرمندان و اساتید به‌نام خواهد بود، یادآور شد: پیشنهادات شورای سیسات‌گذاری برای انتخاب نام، ملاک ارزیابی داوران خواهد بود.
وی ادامه داد: طبق پیشنهادات ارائه شده برای انتخاب نام؛ 1) نام باید برای مخاطبان خود از مزیت‌های خود تعریف داشته باشد و بیانگر خدمات ارائه شده در مجتمع‌ها باشد، 2) اسم عام نباشد، خیلی عمومی و قابل تقلید نباشد، ‌کهنه و از مد افتاده نباشد و دارای معنا و مفهوم مناسب باشد، 3) نام بیانگر ارزش‌ها و مفاهیم عمیق در فرهنگ اسلامی ایرانی باشد، 4) نام بایستی مناسب با جوهره و ماهیت صندوق ذخیره بسیجیان باشد، 5) نام مناسب باید دارای تلفظ، نگارش آسان و قابلیت نمایش گرافیکی برای تبدیل شدن به نمانام (لوگو) زیبا باشد، 6) نام با برندهای مشابه در یک گروه کاری نباشد و شباهتی به آنها نداشته باشد.
دبیر مسابقه انتخاب نام مجتمع‌های صندوق ذخیره بسیجیان بیان کرد: شرکت‌کنندگان توجه داشته باشند که این مجتمع‌ها دارای فضاهای مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی و رفاهی همچون هتل، بازارچه اشتغال، سالن‌های ورزشی، پردیس سینمایی، پارک آبی، باغ تالار، باغ پرندگان، هیومن پارک، مرکز بازی‌های دیجیتال، رستوران ملل،‌ شهربازی و … هستند و به زبان ساده مجتمعی برای یک انسان شاد که معماری ایرانی ــ اسلامی برای مجتمع‌های مورد نظر بسیار مهم است.
دلدار، 10 بهمن‌ماه را آخرین فرصت جهت شرکت در این مسابقه اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان با مراجعه به تارنمای صندوق ذخیره بسیجیان به نشانی www.szbasijian.ir و تکمیل فرم مربوطه و ارسال پیشنهاد نام و برند تجاری می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
دبیرمسابقه انتخاب نام مجتمع های صندوق ذخیره بسیجیان بیان کرد: جایزه نفر اول مبلغ 30 میلیون ریال، نفر دوم مبلغ 20 میلیون ریال و نفر سوم مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد اعلام شده است. همچنین برای نفر چهارم تا دهم تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 100 میلیون ریال با بازپرداخت سه ساله در نظر گرفته شده است.
وی گفت: شرکت‌کنندگان گرامی با لحاظ فرهنگ این مرز و بوم اعم از فرهنگ فردی و اجتماعی  با تأسی از بعد معنوی زندگی روزمره انسان و تأثیر بسزای آن در تربیت نسل بعدی جامعه، می‌توانند به راحتی صندوق ذخیره بسیجیان را در پیمودن این مسیر یاری کنند.
انتهای پیام
captcha