5 بقعه متبرکه گناباد میزبان سوگواره «یاس نبوی»/ اجرای نیت 10 موقوفه فاطمی
کد خبر: 3874494
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

5 بقعه متبرکه گناباد میزبان سوگواره «یاس نبوی»/ اجرای نیت 10 موقوفه فاطمی

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناباد از اجرای نیت 10 موقوفه با نیت تعزیه‌داری شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) و میزبانی پنج بقعه متبرکه از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام تقوی‌مند، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناباد در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیان کرد: 10 موقوفه با نیت تعزیه‌داری حضرت زهرا(س) در این شهرستان اجرای نیت می‌شود .
وی افزود: عواید و درآمد این 10 موقوفه در چهار مکان مسجد جامع مصلی گناباد، روستاهای دلویی، خیبری و بیلند صرف اطعام و روضه‌خوانی خواهد شد.
تقوی‌مند اظهار کرد: موقوفه میرزامحمدعلی صمدی، بزرگ‌ترین موقوفه فاطمی این شهرستان است که درآمد حاصل از این موقوفه که یک باب مغازه است صرف تعزیه‌داری سوگواران یاس نبوی خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناباد ادامه داد: سوگواره یاس نبوی در پنج بقعه متبرکه گناباد از جمله امامزاده سیدمحمد عابد(ع) کاخک، امامزاده احمد بن موسی الکاظم بیمرغ، آرامگاه علامه بهلول گنابادی(ره)، امامزاده احمد بن جوانمرد دیسفان و بقعه دارالشفاء دلویی در حال برگزاری است .
وی افزود: این مراسم به‌صورت شاخص و با حضور حجت‌الاسلام شم‌آبادی مبلغ اعزامی از سازمان اوقاف همراه با برنامه سخنرانی، مداحی و برپایی ایستگاه صلواتی در بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمد عابد(ع) کاخک برگزار و در آرامگاه علامه بهلول گنابادی نیز برپایی ایستگاه صلواتی را جهت پذیرایی از عزاداران حضرت زهرا(س) شاهد هستیم .
تقوی‌مند گفت: همچنین عزاداری و سخنرانی در ایام دهه دوم فاطمیه در شبستان امامزاده سیدمحمد عابد(ع) کاخک توسط مبلغ اعزامی به‌مدت پنج شب برگزار می‌شود.
وی با اشاره به سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه و برپایی نمایشگاه یاس نبوی، اظهار کرد: در صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) هیئت سینه‌زنی بیلند گناباد با حرکت به سمت آرامگاه علامه بهلول گنابادی  به عزاداری می‌پردازند .
مریم امیری
انتهای پیام
captcha