کمک به دین خدا طلبکارانه نباشد
کد خبر: 3875408
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

کمک به دین خدا طلبکارانه نباشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به سخنان اباعبدالله حسین(ع) خطاب به اصحابشان در شب عاشورا، بیان کرد: اینکه امام به اصحابشان فرمودند بروید، به این دلیل بوده است که اصحاب بفهمند، امام نیازمند و محتاج آن‌ها نیست و اگر می‌خواهند به دین خداوند متعال کمک کنند، نباید طلبکارانه این کار را انجام دهند.

نماز

به گزارش ایکنا از خوزستان،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۱ بهمن‌ماه در اهواز با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: بزرگترین مانع پیوند انسان با خدا و بزرگترین درد انسان، دنیاگرایی و دنیاپرستی است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به سخنان اباعبدالله حسین(ع) خطاب به اصحابشان در شب عاشورا، بیان کرد: در شب عاشورا، سرور و سالار شهیدان به اصحاب خود فرمودند بروید. این اقدام امام(ع) به این دلیل بوده است که اصحاب بفهمند و دریابند که امام نیازمند و محتاج آن‌ها نیست و اگر می‌خواهند به دین خداوند متعال کمک کنند، نباید طلبکارانه این کار را انجام دهند. در صورتی که اگر اصحاب احساس می‌کردند با ماندن‌شان به امام(ع) کمک می‌کنند و امام به آن‌ها نیاز دارند، ضرر می‌کردند و نمی‌توانستند با امام(ع)  همراهی کنند.

موسوی‌فرد افزود: یکی از جلوه‌های محبت امام به اصحاب، این است که با این کار باعث شوند که اصحاب متوجه شوند اگر همه عالم را به آن‌ها بدهند، باز هم حاضر نیستند که از امام جدا شوند. زمانی که انسان مشاهده می‌کند امامش برای نجات امت حاضر است وسط آتش بماند اما دیگران نسوزند، مانند کاری که حاج قاسم سلیمانی انجام داد، دست از بیعت و همراهی امام بر نخواهند داشت.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: بنابراین باید همه وجودمان را خالصانه، نه ریاکارانه، برای امام هزینه کنیم. اگر مومن از توجه به دنیا دور شد، بالا می‌رود و حب خدا در جان او راه پیدا می‌کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر امسال از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. برنامه‌ریزی‌ها باید جامع باشد و همه در صحنه باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به جایگاه مجلس گفت: از هفته‌های آینده در خصوص انتخابات مجلس صحبت‌هایی خواهم کرد. طبق فرموده مقام معظم رهبری، در زمان انتخابات دوره اول ریاست جمهوری، امام (ره) فرمودند که روحانیت در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری ورود نکنند و عنوان کردند که به مجلس بروید و همه چیز در مجلس است.

وی بیان کرد: اگر مجلس قوی داشتیم، هرگز برجامی که این گونه خسارت بر مردم وارد کرده، اتفاق نمی‌افتاد. بنابراین از هفته‌های آینده تا زمان انتخابات در مورد انتخابات مجلس به طور گسترده در خصوص مواردی که باید مردم به آن توجه کنند، صحبت خواهم کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به بحث مذاکره با آمریکا گفت: هنوز چند هفته‌ای از جنایت آمریکا و شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و اصحاب‌شان نگذشته است؛ آن‌هایی که قبلا مذاکره با شیطان بزرگ را دیوانگی می‌خواندند و خود را سرزنش می‌کردند و می‌گفتند در برجام وقت تلف کردیم و آخرین بار در توییتی گفتند اروپا شرافت خود را در برجام به آمریکا فروخت و با فروختن شرافت، هرگز برجام نخواهد برگشت، بحث مذاکره را مطرح می‌کنند.

وی افزود: انصاف و عقلانیت ایجاب می‌کرد کسانی که می‌خواهند با رسانه‌های خارجی مصاحبه کنند، به آنها بگویند در طول چند سال گذشته که مذاکره با آمریکا رخ داد، با نهی صریح حضرت آقا بود و امامین انقلاب از مذاکره با آمریکا نهی داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تصریح کرد: کسانی که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی در یکی دو هفته اخیر  مصاحبه کردند باید می‌گفتند که چیزی جز فریبکاری و دروغ از ناحیه آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس ندیدیم و دیگر حاضر نیستیم وقت تلف کنیم.

موسوی‌فرد بیان کرد: زمانی که می‌خواهیم زبان باز کنیم باید به گونه‌ای باشد که موجب آزار مقام معظم رهبری و مردم نشود. سراب رفاقت با شیطان بزرگ نه با ترور حاج قاسم سلیمانی یا خروج ترامپ از برجام، بلکه به تعبیر شما در زمان اوبامای مودب و با اعمال تحریم‌ها و تهدیدهای طرف‌های همکاری ایران به پایان رسیده است. با این مصیبت‌هایی که در چند سال گذشته برای خود درست کردند دیگر جایی برای اعتماد و رفاقت با آمریکا نمانده است که این گونه سراغ آمریکا می‌روند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: با حضور چند ده میلیون نفر در مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی، این جمعیت مگر جز عزت و اقتدار و انتقام، مطالبه دیگری از دولتمردان داشتند؟ چرا در زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در تدارک معامله قرن هستند، به جای مواجهه جدی با چنین چیزی، این کارها را انجام می‌دهند؟ از شیطان بزرگ، چیزی جز دهن‌کجی ندیدیم. آیا چنین کاری وفاداری به خون سردار حاج قاسم سلیمانی و مردم قدردان خدمات او است؟

وی ادامه داد: اگر از فرد فرد ایرانی‌ها سوال شود، قطعا خواهند گفت تا زمانی که انتقام سخت از آمریکا گرفته نشود، هرگز نبابد بحث مذاکره با آمریکا را بر زبان جاری کنند.

انتهای پیام
captcha