عذرخواهی کشیش آمریکایی موهن به دین اسلام
کد خبر: 3875893
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

عذرخواهی کشیش آمریکایی موهن به دین اسلام

گروه بین‌الملل ــ یک کشیش آمریکایی به نام «نیک فن دن بروک»، پس از اظهارت توهین‌آمیز درباره دین اسلام عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Catholic Sentinel، این کشیش اهل شهر «مینیاپولیس» آمریکا که در سخنانی اسلام را بزرگترین تهدید برای ایالات متحده و مسیحیت توصیف كرده بود، عذرخواهی کرد.

نیک فن دن بروک (Nick VanDenBroeke) در بیانیه‌ای گفت: صحبت‌های من در مورد مهاجرت حاوی کلماتی بود که برای مسلمانان آزاردهنده است. از این موضوع متأسفم. اکنون می‌فهمم که نظراتم کاملاً منعکس کننده آموزه‌های کلیسای کاتولیک در مورد اسلام نبود.

فن دن بروک در موعظه هفتگی خود در 5 ژانویه (15 دی ماه) گفته بود: من معتقدم در نظر گرفتن دین و جهان‌بینی مهاجران یا پناهندگان (پیش از پذیرفتن آن‌ها)‌ ضروری است. به طور خاص، ما نباید اجازه دهیم که تعداد زیادی از مسلمانان به کشورمان مهاجرت کنند. اسلام بزرگترین تهدید در جهان برای مسیحیت و ایالات متحده است و كلیسا باید مانع ورود ایده‌های بد به کشور شود.

برنارد هبدا(Bernard Hebda)، اسقف اعظم منطقه سنت‌پل و مینیاپولیس هم با انتشار بیانیه‌ای راجع به موعظه این کشیش، گفت که در این باره با فن دن بروک صحبت کرده و وی از اظهارات خود ابراز تأسف کرده است.

هِبدا گفت: آموزه‌های کلیسای کاتولیک روشن است. همانطور که پاپ بندیکت شانزدهم خاطرنشان كرده كلیسای كاتولیک با احترام به مسلمانان نگاه می‌كند. آنها خدا را بیش از همه با نماز خواندن، صدقه دادن و روزه گرفتن می‌پرستند و به مسیح به عنوان یک پیامبر احترام می‌گذارند.

انتهای پیام
captcha