فعالیت 307 کانون فرهنگی هنری در مساجد ایلام
کد خبر: 3875993
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
حجت‌الاسلام چراغی‌پور خبر داد:

فعالیت 307 کانون فرهنگی هنری در مساجد ایلام

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه ۴۵ درصد مساجد ایلام به کانون‌های فرهنگی، هنری تجهیز شده‌اند، از استقرار 307 کانون فرهنگی هنری در مساجد ایلام خبر داد.

فعالیت 307 کانون فرهنگی هنری در مساجد ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان ایلام امروز 13 بهمن ماه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام با موضوع طرح ملی فهما اظهار کرد: از مجموع ۶۸۰ مسجد، حسینیه و تکیه استان ایلام که در مناطق شهری و روستایی واقع شده‌اند، ۳۰۷ مکان به کانون‌های فرهنگی، هنری تجهیز شده است.
وی افزود: بیش از ۲۴ هزار نفر از مردم استان ایلام که بیشتر جوان و نوجوان هستند، عضو کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بوده و در فعالیت‌های این مراکز دینی و هنری مشارکت گسترده ای دارند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام احیا نقش واقعی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد و انقلابی، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی، ایجاد تدابیر راهبردی در مقابله با تهاجم های فرهنگی، شناسایی استعدادهای عرصه دینی با استفاده از ظرفیت کانون‌ها، ساماندهی و توسعه فعالیت‌ها و هماهنگی و انسجام و تقویت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان ایلام را از جمله اهداف راه اندازی این کانون‌ها عنوان کرد.
چراغی پور به راه اندازی کانون‌های مساجد ایلام در پنج نقطه حاشیه شهر همچون بانبرز، سبزی آباد، هانیوان و ... اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیارد ریال از سوی استانداری ایلام سال آینده برای تجهیز این کانون‌ها پیش بینی شده است.
وی همچنین به طرح ملی فهما در کانون های فرهنگی، هنری مساجد اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف شناسایی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، هنری و رتبه بندی کانون‌ها از مهرماه آغاز و اسامی به همراه فعالیت آنها در سامانه این طرح بارگذاری شده است.
وی ترویج و توسعه فرهنگ نماز، امر به معروف و نهی از منکر، اجرای طرح تفسیر قرآن کریم، تلاوت نور، طرح شنبه‌های کتاب، گفتمان سازی شعار سال، جشن‌های مردمی، برنامه‌های دهه فجر، تولیدات فضای مجازی و غیره را از جمله اقدام های ثبت شده توسط کانون‌ها در این سامانه عنوان کرد.
چراغی‌پورعنوان کرد: تمامی استان‌ها فعالیت کانون‌های خود را در این سامانه بارگذاری و ۲۵ بهمن ماه جاری با بررسی عملکرد استان‌ها پایتخت فرهنگی، هنری مساجد انتخاب خواهد شد.
انتهای پیام
captcha