جشنواره استانی «رهاورد سرزمین نور» به کار خود پایان داد
کد خبر: 3876054
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

جشنواره استانی «رهاورد سرزمین نور» به کار خود پایان داد

گروه فرهنگی ــ دبیر جشنواره استانی رهاورد سرزمین نور گفت: ۴ هزار اثر از مجموعه شهرستان‌ها به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شد که بیش از ۱۰۰ اثر با داوری سازمان بسیج هنرمندان سپاه شهدا، برگزیده شده است.

جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور با ۱۰۰ اثر برگزیده به کار خود پایان دادبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سرهنگ مهدی رضوی، دبیر جشنواره استانی رهاورد سرزمین نور، در این همایش که امروز، ۱۴ بهمن برگزار شد، گفت: این جشنواره با هدف تلاش برای آشنایی آیندگان با فرهنگ دفاع مقدس و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده است.

وی افزود: باید با زبان هنر نسل جوان و آیندگان را با آنچه در سال‌های دفاع مقدس رخ داده آشنا کرد، زیرا این اقدام در تأثیرپذیری آن‌ها برای دفاع از کیان ایران اسلامی مؤثر خواهد بود.

رضوی بیان کرد: بالغ بر ۴ هزار اثر از مجموعه شهرستان‌ها به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شده که بیش از ۱۰۰ اثر با داوری سازمان بسیج هنرمندان سپاه شهدا، برگزیده و منتخب شده است.

وی ادامه داد: ۷۵ نفر از سوی جشنواره لوح تقدیر و هدیه و ۳۴ نفر از سوی سازمان دانش‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی هدایایی دریافت می‌کنند.

دبیر جشنواره استانی رهاورد سرزمین نور، ابراز کرد: ‌در بحث راهیان نور سال ۹۷ مجموع اعزام، مهمانی و رزمایش فرهنگی، بصیرتی علمداران ولایت، حدود ۳۰۰ هزار نفر بوده که امسال ۳۵۵ هزار نفر خواهد بود.

اردوهای راهیان نور، خانوادگی می‌شود

وی گفت: در برنامه‌ریزی امسال ۱۰ هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد. اردوگاه شهید باکری خرمشهر بعد از چند سال در حال تکمیل است و امسال اردوهای زائران راهیان نور خانوادگی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مناطق عملیاتی دفاع مقدس، گفت: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بازدید‌کنندگان از این مناطق عملیاتی دفاع مقدس بعد از بازگشت، یک پیوند ناگسستنی با این حادثه مهم و ارزش‌های آن پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha