شهادت حاج قاسم موجب استحکام جبهه پایداری شد
کد خبر: 3878583
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

شهادت حاج قاسم موجب استحکام جبهه پایداری شد

شهید حاج قاسم سلیمانی ترجمان عملی تمامی شخصیت‌های بزرگ بود و شهادت او موجب استحکام جبهه مقاومت و پایداری شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم گرامیداشت و اربعین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل و در جمع طلاب جوان و اساتید مدارس علمیه شیعه و سنی شامگاه گذشته 24 بهمن ماه در حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) زابل برگزار شد. 
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا؛ با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت افزود: حاج قاسم سلیمانی نشان‌های زیادی در عمر پربرکت و مجاهدت‌ها و جهاد در راه خدا دریافت کرده‌ بود، اما یک نشان که سِرّ همه نشان‌ها و پیشرفت‌های ایشان بود دو کلمه هست، «سرباز ولایت»، راز تمام موفقیت‌ها، عروج و سیر و سلوک حاج قاسم سرباز ولایت و ذوب در ولایت بودن است.
امام جمعه شهرستان زابل همچنین تصریح کرد: تفکر ناب حاج قاسم سلیمانی به عنوان مکتب، اندیشه، راه، و هدف است، چون او به تجسم عینی منظومه فکری امامین انقلاب تبدیل شده بود.
وی در ادامه با اشاره به برخی روحیات این سردار سرافراز جهان اسلام بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در فاو و فکه و نهر جاسم و شلمچه، آماده پرکشیدن بود؛ اما ماند تا مأموریتی ویژه را انجام دهد، ماند تا تاریخ شفاهی دفاع مقدس و ترجمان عملی برای شخصیت‌هایی همچون باقری‌، باکری‌، همت‌، چمران‌، میرحسینی‌ و عالی‌ شود و ما بدانیم آنها چه کسانی بودند؟ او تجسم عینی تمام شخصیت‌ها و میوه منظومه فکری امامین انقلاب شد و شهادتش به یک باره به اندازه تمام شهادت‌ها اثرگذار شد و جبهه مقاومت را استحکام بخشید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل در پایان افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهدای کربلای ۵ و یک هفته مانده به سالگرد شهادت احمد کاظمی و قاسم میرحسینی و اربعین شهادت ایشان همزمان با ۲۲ بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این هم‌زمانی‌ها مصداق «وما رایت الا جمیلا» است.
انتهای پیام
captcha