اربعینی دیگر، این بار در تهران / قاسم از زبان اسماعیل با ما سخن گفت
کد خبر: 3878629
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
حاشیه‌نگاری ایکنا از مراسم چهلم سردار دل‌ها

اربعینی دیگر، این بار در تهران / قاسم از زبان اسماعیل با ما سخن گفت

مردم انقلابی، اربعینی دیگر را این بار در قلب تهران برپا کردند و نشان دادند آنچنان‌که جوشش درونی آنان در شهادت اباعبدالله الحسین پس از هزار و 400 سال خاموشی نگرفته است، گذشت زمان نتوانسته است از سوز شهادت حاج قاسم که از بهترین تربیت‌یافتگان مکتب حسین(ع) بود، در دل آن‌ها بکاهد.

اربعینی دیگر، این بار در تهران / قاسم از زبان اسماعیل با ما سخن گفتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت، شامگاه پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم انقلابی ایران در مصلای تهران برگزار شد.

مسیرهای منتهی به شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) که از هنگامه نماز مغرب و عشاء، آرام آرام مملو از جمعیت شد، شاهد برپایی موکب‌هایی مزین به اسامی مقدس اهل بیت(ع) و به سبک و سیاق موکب‌های پیاده روی اربعین بود که به خدمت‌رسانی و خوشامدگویی به عزاداران و رهروان حاج قاسم می‌پرداختند.

رودهای خروشان ملت عزادار که می‌رفتند تا به دریای عزاداران حاج‌قاسم در شبستان اصلی بپیوندند، با سربندهایی از «یا زهرا» و «یا حسین» به سر و با برافراشتن پرچم‌هایی از کشور ایران و عراق در دست، اربعینی دیگر را این بار در قلب تهران برپا کردند و نشان دادند آنچنان‌که جوشش درونی آنان در شهادت اباعبدالله الحسین پس از هزار و 400 سال خاموشی نگرفته است، گذشت زمان نتوانسته است از سوز شهادت حاج قاسم که از بهترین تربیت‌یافتگان مکتب حسین(ع) بود، در دل آن‌ها بکاهد.

اقشار مختلف مردم، پیر و جوان، زن و مرد، با ظواهر مختلف که نشان از علایق و سلایق فرهنگی و شاید سیاسی متفاوت آن‌ها نیز داشت، امشب از نقاط دور و نزدیک به میعادگاهی آمده بودند، که سی سال قبل مردم در آن با پیکر معجزه قرن و احیاگر اسلام، حضرت امام خمینی(ره) وداع کرده بودند و حالا آمده‌ بودند تا یاد سرباز خمینی(ره) را که تا هنگامه شهادت بر عهد خود مبنی بر دفاع از وطن و اسلام باقی ماند، گرامی بدارند.


بیشتر بخوانید:


حضور جانبازان جنگ تحمیلی نیز که بعضی از آنان با کپسول‌های اکسیژن و ویلچر و عکس‌هایی از مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی در مراسم حاضر شده بودند، از نقاط برجسته این مراسم بود.

آن هنگام که سیل جمعیت در شبستان اصلی امام خمینی(ره) آرام و قراری یافت مراسم رسمی چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط کاظم نداف، قاری بین‌المللی انجام شد و پس از آن گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی محمد رسول‌الله(ص) به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش ایکنا در ادامه این مراسمِ حزن انگیز و البته برانگیزاننده و حماسی که با حضور مهمانان عرب زبان از کشورهای عراق و سوریه و خانواده‌های شهدای حشدالشعبی همراه بود، محمود کریمی، مداح اهل بیت(ع) برای دقایقی به قرائت فرازهایی از زیارت عاشورا، اشعاری در منقبت سردار دل‌ها و در نهایت روضه اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و خیل عاشقان مکتب حسینی و رهروان راه خمینی را به فیض ذکر اهل بیت(ع) نائل آورد.

پس از این بود که مجری مراسم، از فرمانده مقتدر نیروی قدس سپاه پاسداران و یادگار حاج قاسم، سردار سرلشکر حاج اسماعیل قاآنی دعوت کرد تا برای قرائت متن وصیت‌نامه شهید سلیمانی در جایگاه استقرار پیدا کند؛ این زمان بود که به یکباره جمعیت از جا کنده شد و همگان با شعارهای «صل علی محمد یاور رهبر آمد» و «صل علی محمد مالک اشتر آمد» به استقلال شخصیتی رفتند که این روزها امید ملت‌های مظلوم و میراث‌دار مجاهدت‌های بی‌وقفه حاج قاسم در دفاع از وطن و مسلمانان است.

سردار قاآنی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «امروز دور هم جمع شده‌ایم تا یاد فرمانده دلاورمان، آن فرمانده‌ای که هرگاه به میدانی وارد می‌شد با رشادتی بی‌نظیر و با توکلی عظیم با موفقیت از آن خارج می‌شد، گرامی بداریم. توصیف ابعاد شخصیتی ایشان به دلیل اخلاص او مغفول مانده است و من نیز هرگز نخواهم توانست وسعت شخصیت او را در قالب کلمات محدود کنم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حالی که متن وصیت‌نامه سردار فقید ایران و اسلام را در دست داشت، با صدایی لرزان و چشمانی اشک‌بار اظهار کرد: «برایم سخت است وصیت‌نامه شهید سلیمانی را قرائت کنم اما به حسب دستور خانواده مکرم ایشان اجابت امر می‌کنم: بسم الله الرحمن الرحیم، اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله ...»، همین کافی بود تا صدای گریه حاضران بی‌شمار در مصلای تهران از هر سو بلند شود و قیامتی در این خانه خدا بر پا شود.

وصیت‌نامه الهی و سیاسی شهید سلیمانی توسط خلف ایشان قرائت شد اما جمله آخر آن وصیت‌نامه که حاوی تشکر و طلب حلالیت شهید سلیمانی از سردار قاآنی بود قرائت نشد؛ سردار قاآنی به آن جمله که رسید اظهار کرد: «آنچه خواندم بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی بود» و راست هم گفت، بخش مهمی از وصیت‌نامه سردار سلیمانی، جمله پایانی‌اش درباره سردار قاآنی بود که قاآنی با تواضع و فروتنی و مصلحت از آن گذشت و نشان داد سکان کشتی نیروی قدس، امروز به دست مردی متواضع و خویشتن‌دار همچون شهید سلیمانی است.

سردار قاآنی پس از قرائت متن وصیت‌نامه خطاب به آحاد عزاداران حاضر در مصلای تهران و همه مردم ایران اظهار کرد: از طرف خانواده سردار سلیمانی مأموریت دارم تا از همه مردم وفادار که در ۴۰ روز اخیر به عزاداری پرداختند تشکر کنم و از آنان که در این مدت به نشانه احترام و ادب لباس مشکی و عزا به تن داشتند درخواست کنم از امروز رخت عزا از تن در بیاورند و یاد سردار را در دل خود زنده نگاه دارند.

پس از سخنان سردار قاآنی نوبت به سخنرانی باصلابت و اقتدارآفرین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سرلشکر حسین سلامی رسید؛ مردم وفادار انقلابی با «شعار صل علی محمد یاور رهبر آمد» و «سردار انقلابی انتقام انتقام» از فرمانده سپاه پاسداران استقبال کردند.

سخنرانی سردار سلامی که خطابه‌ای مقتدرانه، روان و امّیدبخش بود، تحسین حاضران را برانگیخت به گونه‌ای که بارها در میان سخنان ایشان، فریادهای «الله اکبر» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» طنین‌انداز شد.

سردار سلامی در این سخنرانی از سیلی سخت و نهایی به آمریکا سخن به میان آورد که به زودی با خروج آخرین سرباز آمریکایی از منطقه و کشورهای اسلامی محقق خواهد شد، ایشان همچنین خطاب به رژیم صهیونیستی که خود را برای شرارت در منطقه و به خصوص سوریه آماده می‌کند، اظهار کرد: به عمق دریای مدیترانه بنگرید که سکونتگاه نهایی شما آنجاست!

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین با تجلیل از سردار قاآنی و بیان اینکه «امشب قاسم از زبان اسماعیل با ما سخن گفت»، آیاتی از قرآن کریم را با ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی تطبیق داد او را تربیت‌یافته مکتب قرآن و سرباز واقعی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست.

مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها در ساعت ۲۱ شامگاه پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه به پایان رسید اما فصل جدیدی که شهادت او در میان مردم ایران و مناسبات بین‌المللی برای مردم جهان برانگیخته است، پایان نگرفت و این جوش و خروش خود نشانی دیگر از آغاز راهی جدید بود؛ راهی که به آزادی قدس شریف و ظهور مهدی موعود(عج) منجر خواهد شد.

در این میان، بازندگان و مفلسان امشب، شاید آنانی بودند که در حاشیه مراسم چهلم سردار دل‌ها و در آن فضای معنوی و حماسی، تبلیغات کاندیدای انتخاباتی خود را پخش می‌کردند. 

انتهای پیام
captcha