مشارکت حداکثری و گزینش اصلح، دو موضوع کلیدی انتخابات مجلس
کد خبر: 3878765
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
امام جمعه زابل تأکید کرد:

مشارکت حداکثری و گزینش اصلح، دو موضوع کلیدی انتخابات مجلس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا با تأکید بر دو موضوع مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مجلس، گفت: ملتی که ۴۱ سال زیر سخت‌ترین فشارها محکم و استوار ایستاده‌اند، وقتی که صحبت از اصل و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد، همه در یک صف واحد مانع هرگونه گزند دشمنان به اسلام می‌شوند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، 25 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و همچنین سالروز ولادت امام خمینی(ره) از عموم مردم خواست نکات برجسته زندگانی بزرگان را در زندگی خود به‌کار ببرند‌.
وی ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: این جهاد فی سبیل الله قدرت نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشید و به همان اندازه که آمریکا و اذنابش را عصبانی و اوهام باطل‌شان را آتش زد، آزادگان جهان و جبهه مقاومت را خوشحال و دلگرم کرد.
امام‌جمعه زابل در ادامه با اشاره به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این روزها یوم‌الله است و قدرت خداوند متعال در چنین ایامی ظهور می‌کند؛ ملتی که ۴۱ سال زیر سخت‌ترین فشارها محکم و استوار ایستاده‌اند، وقتی که صحبت از اصل و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد، همه در یک صف واحد مانع هرگونه گزند دشمنان به اسلام می‌شوند.
حجت‌الاسلام کیخا با تأکید بر دو موضوع مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات، گفت: مشارکت حداکثری ضریب امنیت و اقتدار کشور اسلامی را افزایش می‌دهد، به‌طوری که هر چقدر حضور بیشتر و پرشورتر باشد، اقتدار بین‌المللی ایران اسلامی بیشتر خواهد شد؛ مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رأی در واقع به اصل نظام اسلامی و اصل اسلام رأی می‌دهند و حمایت خودشان را بعد از ۴۱ سال، قدرتمندتر از گذشته به جهانیان نشان خواهند داد. در وهله دوم انتخاب اصلح باعث می‌شود مجلسی انقلابی، فعال، پرشور، کارآمد و سالم داشته باشیم.
خطیب جمعه شهرستان زابل با اشاره به ایام تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی، خطاب به کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کاندیداهای محترم در ارائه برنامه‌های خود، همدیگر را تخریب نکنند، چراکه کرامت انسان مؤمن باید حفظ شود. مردم عزیز هم که واجد شرایط رأی دادن هستند، دقت کنند که فرد اصلح را انتخاب کنند، شخصیت خود کاندیدا را مطالعه کنند و کارها، برنامه‌ها، سلامت نفس، و پاکدستی از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.
وی تأکید کرد: ما مجلسی می‌خواهیم که افراد اصلح از جای جای ایران در آن راه پیدا کنند، اگر همه ملت ایران وظایف‌شان را درست انجام دهند، مجلسی در طراز انقلاب اسلامی تشکیل خواهد شد، اگر قرار باشد، هر طایفه فقط منافع خودش را ببیند سیستان پسرفت خواهد کرد و روی پیشرفت را نخواهیم دید. کاندیدایی که با پول خرج کردن و خریدن رأی به مجلس برود، شک نکنید، اولین کاری که می‌کند، منافع شهرش را می‌فروشد چون پول خرج کرده و باید به پولش برسد، اگر می‌خواهیم سیستان پیشرفت کند، باید کلیت سیستان را ببینیم، جوانان عزیز، کاندیداها را مطالعه کنید و برنامه‌های‌شان را ببینید.
امام جمعه زابل یادآور شد: فرد اصلح از نگاه رهبر حکیم و فرزانه ما، باید مؤمن باشد و به معنای واقعی کلمه انقلابی و شجاع باشد، قدرت برخورد با مفسدین را داشته باشد؛ همچنین کارآمد و دارای روحیه جهادی باشد.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha