اعلام فراخوان جشنواره عکس اماکن متبرکه در کردستان
کد خبر: 3880476
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

اعلام فراخوان جشنواره عکس اماکن متبرکه در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اعلام فراخوان جشنواره عکس امامزادگان و اماکن متبرکه استان کردستان خبر داد و گفت: هنرمندان کردستانی تا تاریخ ۱۲ اسفندماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو از ایکنا کردستان، اظهار کرد: جشنواره استانی عکس امامزادگان و اماکن متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره را ۱۲ اسفندماه عنوان کرد و افزود: بعد از اتمام تاریخ فرصت شرکت در جشنواره دبیرخانه مسئولیتی در قبال عکس‎های ارسال شده، ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بخش‌های جشنواره عکس امامزادگان و اماکن متبرکه استان کردستان را مستند، معماری و خبری دانست و بیان کرد: در بخش مستند آثار باید در زمینه حضور زوار و گردشگران مذهبی در جوار بقاع متبرکه و نقش امامزادگان و اماکن متبرکه در زندگی مردم کردستان باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش معماری شامل نمای امامزادگان، معماری مذهبی، معرفی اماکن متبرکه و موقعیت جغرافیایی و طبیعی بقاع استان کردستان است، عنوان کرد: فعالیت‌های انجام گرفته در طول سال در راستای توسعه عمرانی و فرهنگی بقاع و اماکن متبرکه بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند، تبیین نقش امامزادگان و اماکن متبرکه در زندگی مردم کردستان، معرفی ظرفیت‌های معنوی امامزادگان استان کردستان، ترویج فرهنگ نماز، زیارت، دعا و توسعه گردشگری مذهبی را از اهداف برگزاری جشنواره استانی عکس امامزادگان و اماکن متبرکه ذکر کرد.

وی موضوع جشنواره را شامل امامزادگان، مساجد، قرآن های تاریخی، آرامگاه‌های مشایخ و بزرگان دانست و اعلام کرد: شرکت در جشنواره برای عکاسان حرفه‌ای از طریق ایمیل جشنواره به آدرس oghaf.kordestan@gmail.com و یا پیام‌رسان بله با شماره ۰۹۱۸۹۷۲۱۸۹۳ امکان پذیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه عکس‌ها می‌بایست در فرمت jpeg و با حجم کمتر از ۳ مگابایت و بدون تغییر در اندازه ابعاد عکس ارسال شود، افزود: ویرایش اثر تا آنجا که به جنبه استنادی عکس خدشه‌ای وارد نکند، قابل قبول است.

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ و یا واگذاری حق نشر در کتاب، بروشور و… با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد، یادآور شد:  در هر بخش دو نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام
captcha