برپایی نمایشگاه خوشنویسی «مهرگان» در مشهد
کد خبر: 3880656
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

برپایی نمایشگاه خوشنویسی «مهرگان» در مشهد

دهمین دوره از سری نمایشگاه‌های خوشنویسی «مهرگان» با عنوان «کوچک است اینجا برای از تو نوشتن» در نگارخانه رضوان مشهد برپا شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم افتتاحیه دهمین دوره از سری نمایشگاه‌های خوشنویسی «مهرگان» به همت گروه هنری «وَن‌دان» و با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان با نمایش 51 اثر منتخب خوشنویسی به خط‌های نستعلیق، شکسته و...، دوم اسفندماه در نگارخانه رضوان گشایش یافت.

آثاری از علیرضا کدخدایی، بهروز حسنی، مریم نصرتی، سارا بهزادیان، حمید شیرازی، معصومه برزگر، فرزانه درویش، تکتم ملائکه، نسرین خضری مقدم، ملیحه شریف‌زاده، بهاره برزگر، روشنک امیرزاده هروی، نازنین شمس‌پور، فاطمه بهمن‌پور، هانیه برزگر، ویدا امین‌التجاری، آرش مقدم و امین زنجانی در این نمایشگاه گروهی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

پنج اثر نستعلیق از آثار استاد کدخدایی در کنار آثار این هنرجویان که بیشتر آنها به خط نستعلیق در سال جاری خلق شده است، در دهمین نمایشگاه گروهی مهرگان به چشم می‌خورد.

نمایشگاه‌های مهرگان همه ساله با نمایش آثار منتخب هنرجویان سطوح ممتاز به بالای علیرضا کدخدایی برگزار می‌شد، این در حالی است که دهمین دوره این نمایشگاه با هدف ایجاد انگیزه در بین هنرجویان سطوح پایین‌تر و ترغیب آنان به تلاش و فعالیت بیشتر با نمایش آثار هنرجویان دوره مقدماتی تا فوق ممتاز برپا شده است.

یادآور می‌شود، دهمین نمایشگاه گروهی مهرگان زیر نظر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، از سوم تا هشتم اسفندماه از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 در نگارخانه رضوان مشهد واقع در خیابان کوهسنگی 17، شماره 16 پذیرای دوستداران هنرهای اسلامی ایرانی است.

سعید ابراهیمی
انتهای پیام
captcha