پاسخی به شایعه درمان کرونا در کردستان / رجوع به دین و عقل؛ بهترین ملاک تشخیص حق
کد خبر: 3882110
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

پاسخی به شایعه درمان کرونا در کردستان / رجوع به دین و عقل؛ بهترین ملاک تشخیص حق

یکی از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و بالطبع آن در استان کردستان شایعات درباره راه‌های درمانی نیز افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: منشاء این شایعات همه‌گیربودن این بیماری و نبودراه درمان قطعی این بیماری است که همین امر موجب استرس و اضطراب برای مردم شده است.

سیدبهاء‌الدین حسینی، یکی از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان و مدرس تفسیر قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: تمام عالم مخلوق خداوند متعال است و برهمین اساس درد و درمان تمام بیماری‌ها نیز از آن خداوند متعال است و ما انسان‌ها به وسیله عقل و خرد خود می‌توانیم راه و روش زندگی خود را انتخاب کنیم.
وی افزود: انتخاب باور و رفتار غلط و یا باور و رفتار صحیح بر عهده خود فرد است و گاهی انسان به دلیل قابل الخطا بودن و به پیروی از نفس خود ممکن است دست به کارهایی بزند که کل جامعه را درگیر کند.
 این استاد رشته الاهیات بیان کرد: خدا به انسان عقل داده و این عقل بهترین مخلوق خدا برای انسان بوده است ولی انسان به دلیل اینکه مخلوطی از عقل و احساس است و چون هوس نزدیک اندیش و عقل دور اندیش است گاهی با انتخاب راه نادرست و پیروی از هوس خود را از مسیر اصلی دور می‌کند.
وی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و بالطبع آن در استان کردستان شایعات پیرامون راه‌های درمانی نیز افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: منشاء این شایعات همه‌گیربودن این بیماری و نبودراه درمان قطعی این بیماری است که همین امر موجب استرس و اضطراب برای مردم شده است.
حسینی اعلام کرد: یکی از این شایعات «خواب زنی است که در آن پیامبر اکرم (ص) توصیه کرده است که مردم به سوره بقره در قرآن‌های خود رجوع کنند و تار مویی که بین صفحات این سوره وجود دارد را به عنوان درمان ویروس کرونا معرفی کرده است» ابتدا در مورد این شایعه باید گفت که خواب حجت شرعی ندارد و هیچگاه نمی‌توان به طور قطع به آن استباط  صد درصدی کرد.
وی عنوان کرد: در کنار این شایعه بسیاری از مردم ساده‌اندیش ما نیز این امر را باور کرده و به دنبال این شایعه رفتند. پیام من به این افراد این است که برای درک تمام امور به عقل خود رجوع کنند و از خرافه‌گرایی بپرهیزند.
وی علم را روشنگر و هدایتگر راه انسان دانست و اعلام کرد: علم و دانایی لایزال و لا یتناهی بوده است و انتهای این علم را فقط قدرت لایزال الهی می داند لذا باید همواره در تمام امور از علم کمک بگیریم.
مدرس تفسیر قرآن ادامه داد: مردم باید به خردورزی،عقل و علم اعتماد کنند چراکه عده‌ای به دنبال آن هستند که از سادگی و احساسی بودن مردم سوء استفاده کرده و مسائل خرافی را در جامعه ترویج می‌دهند و در تلاشند این حرف‌های پوچ را بین مردم به عنوان اعتقاد درآوند لذا مردم خود نباید دنباله‌روی کنند.
وی افزود: بر اساس علم و عقل آنچه حقیقت دارد، رعایت اصول بهداشتی، عدم حضور در مکان‌های عمومی و حفظ سلامتی افراد راهکار مقابله با ویروس کرونا بوده است.
حسینی در پایان یادآور شد: لذا مردم باید به اندازه علم و عقل و خرد خود آنچه را که علم بیان می‌کند رعایت کنند و برخدا توکل بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام
captcha