کرونا؛ محرکی برای همبستگی مضاعف ملت
کد خبر: 3882266
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

کرونا؛ محرکی برای همبستگی مضاعف ملت

یک روانشناس با بیان اینکه کرونا می‌تواند محرکی برای همبستگی بیشتر ملت باشد، گفت: این بیماری می‌تواند محرکی برای شناخت بهتر دشمن، همدلی بیشتر مردم، از خودگذشتگی و ایثار باشد و همه این موارد به معنای همبستگی برای شکست کرونا است.

قاسم فلسفیحجت‌الاسلام قاسم فلسفی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به موضوع اعتماد عمومی در جامعه امروزی، اظهار کرد: متاسفانه امروز با قدرت امپراطوری رسانه، غرب و به ویژه آمریکا علیه ایران و کشورهای منطقه اذهان عمومی را به تسخیر خود‌ درآورده و با تهییج گسترده خبری سعی در القاء خبر مورد نظر خود به مخاطبین و بی اعتمادی مردم نسبت به رسانه‌های داخلی و ملی را دارد.

این روانشناس افزود: در مورد موضوع کرونا این قدرت رسانه‌ای و تحرکات گسترده خبری و بی‌اعتماد کردن عموم مردم به رسانه های داخل تقریبا بدیهی است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر توجه ویژه و اهمیت همبستگی ملی در این شرایط، بیان کرد: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده است که همیشه با هم بوده و همین همبستگی و با هم بودن یکی از بزرگترین رموز موفقیت باین ملت در ادوار تاریخ بوده است.

فلسفی با بیان اینکه در مورد شیوع کرونا و در مقابله با آن، امروز نیاز به همان همبستگی احساس می‌شود، افزود: اگر برخی دلایل مانند نحوه برخورد و مقابله با کرونا، راستگویی در اعلام مبتلایان و... بخواهد همبستگی ملی را خدشه‌دار کند، قطعا ضربه خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه کرونا می‌تواند محرکی برای همبستگی بیشتر ملت باشد، ادامه داد: این بیماری می‌تواند محرکی برای شناخت بهتر دشمن، همدلی بیشتر مردم، از خودگذشتگی و ایثار باشد و همه این موارد به معنای همبستگی برای شکست کرونا است.

این روانشناس بیان کرد: در ایام راهپیمایی 22 بهمن موج عظیم رسانه‌های ضد انقلاب شروع به انتشار اخباری در مورد شیوع ویروس کرونا در جهان کردند و به مردم اینطور القا کردند که باید از رفتن به راهپیمایی خودداری کنند، اما در کمال ناباوری دیدند که مردم ایران بدون توجه به این جو رسانه‌ای در راهپیمایی شرکت کردند.

فلسفی ادامه داد: در این جریان مشارکت عمومی مردم جواب دندان‌شکنی به مخالفین داده و نشان داد که کرونا جوی رسانه‌‌ای بیش نیست.

وی بیان کرد: در روزهای قبل از انتخابات مجلس نیز دوباره این جو رسانه‌ای تولید شد؛ البته با این تفاوت که این بار از داخل آغاز شد، اما باز هم خوشبختانه مردم در انتخابات حضور خوبی داشتند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی به معنای مقهور رسانه‌ای دشمن نشدن است، یادآور شد: مشارکت اجتماعی ملت به معنای این است که همه را از خود بدانیم و کمک‌کننده باشیم، وضع موجود را درک کنیم و در کنار هم باشیم تا بتوانیم کرونا را شکست بدهیم.

انتهای پیام
captcha