رئیس جنبش النهضه تونس درگذشت خسروشاهی را تسلیت گفت
کد خبر: 3883523
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

رئیس جنبش النهضه تونس درگذشت خسروشاهی را تسلیت گفت

«راشد الغنوشی» رئیس حزب جنبش النهضه تونس با صدور بیانیه ای درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، الغنوشی در این پیام خود درگذشت حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی دیپلمات سابق را که «مرد تاریخ و تقریب» شناخته می شد به خانواده و دوستانش تسلیت گفت.

سید هادی خسروشاهی که از چند روز قبل در قم گرفتار بیماری کرونا شده بود به دلیل کهولت سن صبح پنجشنبه ۸ اسفند ماه ۱۳۹۸ در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی هشتاد و یک سال داشت که دار فانی را وداع گفت و تقریبا هر آنچه از دستش برآمد، برای ایران و اسلام کرد؛ هم در تاریخ‌ نگاری و هم در تقریب مذاهب اسلامی.

«سیدهادی خسروشاهی» اما شخصیتی سهل و ممتنع بود. در تقریب مذاهب اسلامی جلودار بود. شاید کنفرانسی نتوان پیدا کرد که نشان و نشانه‌ای از او در آن نباشد.

جرج جردق اندیشمند مسیحی لبنان، صادق المهدی از رهبران حرکت‌های اسلامی سودان و محمد صفوت، دبیر رابطة‌ العالم الاسلامی و شیخ حامد ابوالنصر، مرشد اخوان مصر، علامه سیدمحمدحسین فضل‌الله، مرجع تقلید شیعیان لبنان و عبدالرحمن خلیفه، رهبر اخوان‌المسلمین اردن، شیخ سعید شعبان، رئیس حرکت اسلامی لبنان و شیخ عثمان عبدالعزیز، رئیس حرکت اسلامی کردستان و قاضی حسین احمد، رهبر جماعت اسلامی پاکستان و سید محمد باقر حکیم، از رهبران سیاسی عراق و شیخ راشد الغنوشی، رهبر حرکت اسلامی تونس و عباسی مدنی، رهبر جبهه نجات اسلامی الجزایر و خیلی‌های دیگر، تنها بخشی از فهرست بلندبالایی از کسانی است که او در این سال‌های عمر با آنان ارتباط داشت و آنان نیز می‌شناختندش و حرفش را قبول داشتند.

او حتی سال‌ها سفیر ایران در واتیکان بود و در قلب جهان مسیحیت، و در دیدارها با پاپ ژان پل دوم، تنها به تحبیب قلوب می‌اندیشید.

انتهای پیام
captcha