کد خبر: 3883530
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

صیانت از طبیعت، ضامن حیات نسل‌های آینده است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: درخت‌کاری، یکی از روش‌های صیانت از طبیعت است و توجه کافی به این موضوع، ضامن حیات نسل‌های آینده است.

صیانت از طبیعت، تضمین‌کننده حیات نسل‌های آینده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار، امروزر، 16 اسفندماه پس از غرس یک اصله نهال در محوطه استانداری به‌مناسبت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، گفت: طبیعت، جایگاه زندگی ماست و بدون صیانت از طبیعت و محیط زیست و تلاش برای رفع مشکلات این حوزه، نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه جامعه را داشت.

وی از درختان و فضای سبز به‌عنوان شش‌های جامعه بشری نام برد و افزود: کاشت درخت علاوه بر زیباسازی محیط و مناظر شهر، در تزریق اکسیژن به جامعه و جلوگیری از آلودگی هوا نیز نقش بسیار مهمی دارد.

پورمحمدی، با انتقاد از تغییر کاربری فضاهای سبز برای ساخت‌وسازهای بی‌رویه، اظهار کرد: تبریز در گذشته تاریخی خود به یک باغ‌شهر معروف بود؛ اما امروز بسیاری از باغ‌های تبریز از بین رفته که باید همت کنیم و این ویژگی را به تبریز بازگردانیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی از شهرهای استان همچون مرند و مراغه، وضعیت باغ‌شهری خود را حفظ کرده‌اند، افزود: روز به روز باید شاهد افزایش فضای سبز در استان باشیم.

پورمحمدی گفت: آینده درخشان نسل‌های آتی در گرو وجود طبیعتی سالم است و درخت‌کاری و افزایش فضای سبز از جمله مهم‌ترین عوامل در این زمینه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha