لغو جشن‌های ویژه نوروز در کرمان
کد خبر: 3884568
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

لغو جشن‌های ویژه نوروز در کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان از لغو جشن‌های ویژه نوروز در تمامی شهرستان‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز چهارشنبه، 21 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره لغو مراسم نوروزگاه در ۳۱ استان کشور گفت: به‌منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و با توجه به لزوم انجام اقدامات تمهیدی و احتیاطی به‌منظور کاهش شیوع این ویروس خطرناک، تمامی جشن‌های ایام نوروز ۹۹ برگزار نخواهد شد.

وی با تأکید بر تعطیلی موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی استان کرمان در ایام نوروز ۹۹ افزود: در راستای اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، عملیات ضدعفونی و گندزدایی این اماکن به صورت متناوب در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری کرمان با بیان اینکه هموطنان از سفر به این استان خودداری کنند، تصریح کرد: در حال حاضر دیار کریمان شرایط پذیرش مسافر را ندارد.

فعالی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بیشتر تاسیسات گردشگری استان کرمان تعطیل هستند، بیان کرد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث فرهنگی و ستاد استانی مدیریت کرونا فعالیت تمامی مراکز بوم‌گردی، خانه‌های مسافر، مهمانسراهای ادارات دولتی، موزه‌ها و بازارچه‌های عرضه صنایع دستی ممنوع است.

انتهای پیام
captcha