کرونا؛ تلنگر زمانه ما
کد خبر: 3887300
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

کرونا؛ تلنگر زمانه ما

کرونا با ورودش به زندگی به ما یادآور شد که پدر و مادر و خانواده‌، خوشی‌هایی که داریم، تفریح‌های سالم و یا حتی غذاهایی که می‌خوریم همیشگی نیستند. شاید آیاتی از قرآن که همیشه به ما تذکر می‌داد هرچه در دنیا وجود دارد فانی است را از خاطر برده بودیم.

کرونا؛ تلنگر زمانه ماگاهی یک یادآوری لازم است تا بفهمیم و درک کنیم وجود انسان چقدر با ارزش است. درک کنیم آنچه که امروز در زندگی ما وجود دارد، تمام آن چیزی نیست که خداوند از خلقت ما انتظار داشته است. آنقدر در زندگی و دغدغه‌های روزمره خود غرق شده‌ایم که حتی گاهی فراموش می‌کنیم انسان‌هایی هم نفس ما در این زندگی هستند.

شاید کرونا با آمدنش به زندگی ما به ما یاد داد که همدلی هنوز نمرده است و زندگی دیگری نیز باید برایت مهم باشد. از اخلاصی که در راهروهای یک بیمارستان موج می‌زند تا مردمی که برای تولید ماسک و یا ضدعفونی کردن معابر دست به کار شده‌اند. امری که شاید در زندگی امروزی خیلی عجیب باشد.

شاید یادمان رفته بود که پدر و مادر و خانواده‌ای که با آنان زندگی می‌کنیم، خوشی‌هایی که داریم، تفریح‌های سالم و یا حتی غذاهایی که می‌خوریم همیشگی نیستند. شاید آیاتی از قرآن که همیشه به ما تذکر می‌داد هرچه در دنیا وجود دارد فانی است را از خاطر برده بودیم. شاید از یادمان رفته بود که کتاب حیات‌بخش صحیفه سجادیه چه نکاتی دارد. حال که امروز در اوج گرفتاری‌ها و خستگی‌ها دعاهایش را زمزمه می‌کنیم دوباره یادمان آمد که منشأ رفع تمام بلاها و گرفتاری‌ها خداست.

کرونا؛ تلنگر زمانه ما

عزم جهادگران برای ریشه‌کنی کرونا

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا بسیج و سپاه خراسان جنوبی همگام با مردم در نهضت ریشه‌کنی این بیماری تلاش کرده و اقدام جهاد سلامت جهادگران آتش به اختیار بسیجی خراسان‌جنوبی و تولید ماسک‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن مساجد و اماکن مذهبی مدارس معابر و اماکن عمومی استان در این راستا تداوم دارد.

وی افزود: جهادگران آتش به اختیار بسیج سازندگی که در همه شرایط و بحران‌ها در کنار مردم بودند حال همچون بحران‌های دیگر امروز در بحث بحران کرونا نیز با آمادگی کامل پا به عرصه مقابله و کنترل ویروس کرونا و ریشه‌کن کردن آن گذاشته‌اند. همزمان با ورود ویروس کرونا در کشور و پیشگیری از شیوع این ویروس با به کارگیری تمام امکانات کار ضد عفونی کردن مساجد، اماکن مذهبی و مدارس و همچنین ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی از سوی ۵۶۵۰ جهادگر استان در قالب ۱۰۰۰ گروه جهادی ۵ نفره آغاز شد.

هنری تصریح کرد: تاکنون ۱۷۷۷ باب مسجد و اماکن مذهبی و مدارس و ۴۲۲۷ نقطه از معابر و اماکن عمومی سطح استان ضدعفونی شده‌اند تا هم‌استانی‌ها بدون نگرانی و با رعایت نکات بهداشتی به زندگی روزمره خود بپردازد. به گفته علم پزشکی یکی از الزامات برای جلوگیری از انتشار و قطع زنجیره انتقال این ویروس استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکات بهداشتی است، از این رو ۹۰۰ بسته اقلام بهداشتی و بیش از ۲۸ هزار عدد ماسک و دستکش به همراه ۷۲۲۱ لیتر مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: همچنین از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه اطلاع رسانی به صورت حضوری و آرام سازی مردم و بیان نکات بهداشتی توسط جهادگران به صورت آموزش چهره به چهره تاکنون ۸ هزار و ۹۷۵ نفر به طور کامل آگاه‌سازی و آموزش دیده‌اند که در این بین بیش از ۲۸ هزار بروشور آموزشی در بین هم استانی‌ها توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی در بحث درمان و بهداشت تاکنون از ظرفیت گروه‌های جهادی درمانی و بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده و همچنین مسئول کارگروه بهداشت و سلامت مجمع جهادگران استان به طور مستمر در بیمارستان ولی‌عصر(عج) مستقر و در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا شانه به شانه با پرسنل این بیمارستان همکاری لازم را دارند.

هنری ادامه داد: در شهرستان طبس چکاپ و معاینه مسافران هواپیما و قطار در هنگام پیاده شدن در محل فرودگاه و راه آهن انجام و همچنین با ایجاد پایگاه‌های چکاپ مسافران، در ورودی شهرها این امر توسط گروه‌های جهادی تخصصی انجام می‌شود. در زمینه تولید ماسک و با توجه به ظرفیت کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت شهرستان و اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو جهت تولید ماسک ۳ لایه فیلتر دار، تاکنون ۶۰۰۰ ماسک سه لایه فیلتر دار تولید شده که اگر پارچه مورد نیاز برای این نوع ماسک تامین شود بیش از ۲۸ کارگاه خیاطی تحت حمایت این سازمان در سطح استان آمادگی تولید روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار ماسک فیلتر دار را خواهد شد و پس از بسته‌بندی بخشی به صورت رایگان در بین مردم مناطق محروم توزیع شده و بخشی با هزینه تمام شده در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

کرونا؛ تلنگر زمانه ما

حضور داوطلبانه اقشار مختلف مردم

حسین خسروی، نماینده منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از کارگاه خیریه تولید ماسک ضمن خدا قوت و ارج نهادن به این فعالیت جهادی و خداپسندانه گفت: فعالیت امروز مردم، نیکوکاران و گروه جهادی ایران اسلامی در دنیا بی نظیر است.

وی بیان کرد: کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد و باید همه تلاش کنیم تا مشکلات برطرف شود و وسایل بهداشتی در اسرع وقت تولید و در اختیار بیمارستان ها و مردم قرار گیرد.

نماینده منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضور داوطلبانه اقشار مختلف مردم به خصوص موسسات خیریه، گروه‌های جهادی، هیات مذهبی و بسیجیان در ضدعفونی و گندزدایی معابر، ادارت، خیابان‌ها و روستاها نشان از مشارکت آگاهانه مردم برای کمک به همنوعان خود در حوزه سلامت دانست.

وی افزود: با اعتقاد قلبی، معتقدم چنین فعالیت‌هایی بسیار ارزشمند و مصداق بارز یک کار جهادی است و در همین راستا از هیچ کمکی در راستای حمایت از اینگونه اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه،دریغ نخواهیم کرد.

گاهی یک تلنگر لازم است تا از زندگی روزمره خود فاصله بگیریم و کمی به فکر اطرافیان خود باشیم، این تلنگرها لازم است چراکه به ما یادآوری می‌‌کند خداوند چه مهربانی در وجود ما قرار داده، یادمان آورد چقدر خداوند ما را بخشنده آفریده و در روحمان دمیده است. گاهی یک تلنگر لازم است و کرونا شاید تلنگر این روزهای ما بود.

گزارش از زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

انتهای پیام
captcha