نوجوانانی که قرآن را تنها نمی‌گذارند
کد خبر: 3888716
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰

نوجوانانی که قرآن را تنها نمی‌گذارند

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مجالس و محافل قرآنی، عده‌ای از نوجوانان قاری و حافظ خوزستانی برای اینکه فعالیت‌های قرآنی بر زمین نماند با استفاده از فضای مجازی محافل قرائت را برگزار می‌کنند.

نوجوانانی که قرآن را تنها نمی‌گذارند

با شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 و تعطیلی مجالس و محافل قرآنی، مذهبی و اجتماعی و ... عده‌ای از نوجوانان قاری و حافظ قرآن کریم برای اینکه در این روزها فعالیت‌های قرآنی بر زمین نماند با استفاده از فضای مجازی محافل قرائت را برگزار می‌کنند.

همکاری با قاریان دیگر کشورها

مهدی حویزه‌نژاد، قاری نوجوان اهل شهرستان کارون و مبدع این طرح قرآنی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خوزستان، اظهار کرد: با خودم فکر کردم حالا که با توجه به این بیماری جلسات قرآن تعطیل شده است، از طریق فضای مجازی اینستاگرام با همکاری قاریان ایرانی و دیگر کشورها مثل بحرین، عراق، اندونزی، پاکستان تلاوت مستقیم انجام شود.

وی ادامه داد: هماهنگی با همه قاریان را خودم انجام می‌دهم و هر پنجشنبه و جمعه از طریق صفحه خودم در اینستاگرام، قاریانی که از قبل اعلام آمادگی کرده‌اند به نوبت آیاتی از قرآن را قرائت می‌کنند. در هفته‌های گذشته از قاریان بین‌المللی همچون استاد غلام‌نژاد و استاد وحید خزایی هم دعوت کردم و در این فضا قرائت داشتند. تعداد بازدیدکنندگان مستقیم قرائت شبانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر است اما بعد از آنکه ذخیره شد و مردم در ساعات بعد به تماشای آن نشستند، تعداد به ۷۰۰ نفر هم می‌رسد.

نوجوانانی که قرآن را تنها نمی‌گذارند

حویزه‌نژاد گفت: از طرف دیگر، تصمیم گرفتیم علاوه بر حضور قاریان ممتاز و استفاده از قرائت آنها، مردم عادی هم قرائت داشته باشند تا اشکالاتشان برطرف شود. همچنین برای ارتقای قرائت خودمان هم هر شب در تماس تصویری با قاریان بین‌المللی و کشوری با یکدیگر منافسه داریم؛ به این معنا که هر قاری یک فراز را با لحن‌های متفاوت قرائت می‌کند تا منجر به ارتقای قرائت قرآن شود.

اشتراک دانش قرآنی

این نوجوانان با هم‌فکری یکدیگر سعی دارند تا تعداد بیشتری را جذب ایده خود کنند و در آن تنوع ایجاد کنند. از ایجاد فضایی برای قرائت گرفته تا منافسه و خواندن ابتهال و اشکال‌گیری از قرائت عموم مردم. اگرچه گاهی سرعت اینترنت یاری نمی‌کند و در میان پخش قرائت‌ها قطع و وصل وجود دارد اما همان یک ساعت در دو روز پایانی هفته را به خوبی مدیریت می‌کنند و راهشان را ادامه می‌دهند. همچنین در میان خودشان هدف از این اتفاقات را اشتراک دانش قرآنی با دوستان و همه مردم معرفی می‌کنند. 

قاریان نوجوانی که اکنون در فضای مجازی برای اینکه خودشان و مردم از قرآن کریم فاصله نگیرند، تلاش می‌کنند و محافل مجازی قرآنی را برگزار می‌کنند، در آینده‌ای نه چندان دور افتخارآفرینان استان خوزستان هستند.

ذکر این نکته ضروری است که خلق ایده استفاده از فضای مجازی برای نگهداشت محافل قرآنی، از سوی نوجوانی بود که در منطقه محروم کوت‌عبدالله زندگی می‌کند. این استعدادهای قرآنی در شهرهای کمتر برخوردار با همه کمبودها و سختی‌ها به یادگیری قرآن ادامه می‌دهند، اما باید حتما با برخورداری از دو مؤلفه مهم احترام و تشویق، در این مسیر بمانند و افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha