آموزش‌ مجازی؛ فرصتی برای تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و نظم در دانش‌آموزان
کد خبر: 3889467
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
حکیم‌زاده تصریح کرد:

آموزش‌ مجازی؛ فرصتی برای تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و نظم در دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده‌ها باید نقش خود را در امر آموزش در خانه طی زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس جدی بگیرند، گفت: اگر والدین مشارکت فعالی کنند، روحیه منظم بودن و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان افزایش خواهد یافت و پس بازگشایی مدارس مشکلی نخواهیم داشت.

رضوان حیکم زاده

به گزارش ایکنا، براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا و با اعلام رئیس‌جمهور در آخرین جلسه این ستاد، آموزش‌ و پرورش و آموزش عالی تا ۳۰ فروردین‌ماه همچنان تعطیل خواهد بود و آموزش مجازی باید در دستور کار این دو بخش باشد.
 
رضوان حیکم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌‌وگو با ایکنا، درباره تداوم برنامه‌های آموزشی مدارس ابتدایی تا پایان تعطیلات ناشی از شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی و پیگیری معلمان مدارس طبق روال قبل ادامه دارد. تقاضای ما از خانواده‌ها این است که برای تداوم و انجام هرچه بهتر برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان، حتماً خودشان برنامه‌ریزی زمانی دقیقی کنند و همانند روز‌ها و ساعت‌هایی که کودکان به مدرسه می‌رفتند و ساعت‌های خاصی همراه با نظم در محیط آموزشی حضور می‌یافتند، خانواده‌ها نیز تلاش کنند که در خانه شرایطی مشابه مدرسه را فراهم کنند که یکی از موارد مهم آن رعایت نظم ساعات آموزشی است، به طوری‌ که در این مدت دانش‌آموزان باید از برنامه‌های آموزشی تلویزیون استفاده کنند.

حکیم‌زاده ادامه داد: والدین باید حتماً در مدت زمان تماشای برنامه‌های آموزشی از تلویزیون در کنار دانش‌آموزان حضور داشته باشند. همچنین محیط خانه را آرام نگه دارند و پیگیری آن‌ها مستمر باشد. با انجام این اقدامات و انجام فعالیت‌هایی که معلم دانش‌آموز توصیه می‌کند، می‌توان گفت خانواده‌ها توانسته‌اند نقش مؤثری در استمرار یادگیری دانش‌آموزان در طول زمان تعطیلی مدارس ایفا کنند. در این شرایط دانش‌آموزان بسیاری از رفتار‌های خوب را مانند مسئولیت‌پذیری، نقد، انضباط و رفتار‌های خوب بهداشتی می‌آموزند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر خانواده‌ها نقش خود را جدی بگیرند و مشارکت فعالی داشته باشند، روحیه منظم بودن و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان افزایش خواهد یافت، افزود: اگر این روال در خانواده‌ها اجرا شود، پس از بازگشایی مدارس مشکلی نخواهیم داشت، اما اگر همه چیز در خانه رها شده باشد و برنامه‌ها و توصیه‌ها از سوی خانواده رعایت و اجرا نشود، بعد از بازگشایی مدارس تنظیم شرایط و برگرداندن کودک به فضای آموزشی و حضور در این محیط طبق برنامه و نظم خاص آن مشکل خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید پیگیری برنامه‌های درسی دانش‌آموزان را در طول روز و در فاصله زمانی مشابه مدت زمان رفتن دانش‌آموز به مدرسه تنظیم کنند، گفت: نباید به دلیل تعطیلی محیط آموزشی و مدارس دانش‌آموزان تا هر ساعتی مایل بودند بخوابند. والدین باید پیگیر زود و به موقع بیدار شدن فرزندان باشند.

حکیم‌زاده درباره ارتباط معلمان هر کلاس با دانش‌آموزان نیز بیان کرد: فعالیت‌ها طبق برنامه در حال انجام است. خواهش ما از همه معلمان این است که هر روز در زمان برگزاری کلاس مجازی و ارائه برنامه‌های درسی خود از حضور تمامی دانش‌آموزان اطمینان حاصل کنند. همچنین برقراری تماس تلفنی کوتاه با هر دانش‌آموز در طول روز، که در امر یادگیری و برقراری ارتباط عاطفی با دانش‌آموز بسیار مؤثر خواهد بود، توصیه می‌شود. از مدیران مدارس نیز تقاضا می‌کنیم که ضمن نظارت دقیق بر این موضوع، تأکید کنند که نبود دانش‌آموزان در مدرسه به معنای تعطیلی آموزش نیست. بنابراین با همت همه ما جریان آموزش، زندگی و امیدواری در جامعه روزبه‌روز تقویت خواهد شد.
انتهای پیام
captcha