بانگ «یا مهدی» در قزوین طنین‌انداز می‌شود
کد خبر: 3889985
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

بانگ «یا مهدی» در قزوین طنین‌انداز می‌شود

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط کنونی و ممنوعیت تجمعات و تعطیلی اماکن، در آستانه نیمه شعبان هم‌زمان با شب میلاد منجی عالم بشریت مراسم ویژه استغاثه و قرائت خانوادگی زیارت آل‌یاسین و دعای فرج و طنین بانگ «یا مهدی ادرکنی» بر فراز بام‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود.

طنین ندای «یا مهدی» بر فراز بام‌های استان قزوین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلام‌حسن شهسواری، جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت‌و‌گو با ایکنا از قزوین، با تبریک میلاد امام عصر(عج) اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمعات و تعطیلی اماکن و در آستانه نیمه شعبان با ابتکار عمل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، چهارشنبه شب هم‌زمان با شب میلاد منجی عالم بشریت حضرت بقیةالله اعظم(عج)، مراسم ویژه استغاثه و قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین و دعای فرج و طنین بانگ «یا مهدی ادرکنی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین هم‌زمان با نیمه شعبان با همکاری خوب نیروهای مردمی، بسیج و نواحی سپاه در شهرستان‌ها و مرکز استان و شهرداری‌های تابعه استان و شهرداری قزوین، مراسم نورافشانی در چهل‌وپنج نقطه شهر قزوین و دیگر مناطق استان برگزارخواهد شد.

حجت‌الاسلام شهسواری تصریح کرد: پخش زنده ضمن قرائت زیارت آل یاسین و دعای فرج (الهی عظم البلا) ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه بیستم فروردین مصادف با شب نیمه شعبان از مسجد مقدس جمکران و حرم ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت ابوالحسن علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم متدین استان قزوین می‌توانند ضمن تزیین و آذین‌بندی سر درب منازل و واحدهای تجاری مجاز برای فعالیت از این فرصت استفاده کرده و در منازل و در جمع باصفای خانوادگی خود این مراسم را همراهی کرده و شعار «یا مهدی ادرکنی» و «یا حجت ابن الحسن عجل علی ظهورک» از فراز بام‌های منازل، پنجره‌ها و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی و ماذنه‌های مساجد و دیگر اماکن مذهبی را در فضای شهر و محلات طنین‌انداز کنند.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است در مراسم نورافشانی ویژه میلاد منجی عالم بشریت، هیچ‌گونه تجمع مردمی در هیچ نقطه از شهر نخواهیم داشت و از شهروندان خواهش می‌کنیم مراسم و برنامه‌های نورافشانی را از فراز بام‌ها نظاره‌گر باشند.

انتهای پیام
captcha