تشکیل ائتلاف بین‌المللی آیسسکو برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3891099
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

تشکیل ائتلاف بین‌المللی آیسسکو برای مقابله با کرونا

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی(آیسسکو) در راستای تلاش برای مبارزه با ویروس کووید 19 و جلوگیری از انتشار این ویروس در سراسر جهان، به تشکیل ائتلافی بین‌المللی در همین زمینه اقدام کرده است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «یونا»،‌ ایده تشکیل «ائتلاف آیسسکو برای مقابله با کرونا» بر اساس پذیرش پیشنهاد سازمان‌های بین‌المللی معتبر و مؤسسات جهانی مطرح شد و همه این سازمان‌ها بر پیوستن به ائتلاف مذکور و حمایت مادی و لوجستیک برای شکست دادن ویروس کرونا و کمک به کشورهای فقیر و جلوگیری از آثار منفی این بحران در جوامع مختلف تأکید کردند.
 
فعالیت‌های این ائتلاف شامل طرح‌های میدانی و برنامه‌های اجرایی و همچنین برنامه‌های نظارتی در سراسر جهان اسلام و تأسیس صندوق جمع‌آوری کمک‌های مالی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و دوران پساکرونا خواهد بود.
 
سازمان آیسسکو از تمام کشورهای عضو، سازمان‌های جامعه مدنی و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، شرکت‌های اقتصادی و بانک‌ها خواست تا به این ائتلاف بپیوندند و آیسسکو را در تحقق اهدافش یاری دهند.
 
از دیگر اقدامات آیسسکو برای تشویق پژوهشگران به تحقیقات علمی، اعطای جایزه 200 هزار دلاری به کسی است که بتواند درمان قطعی یا واکسنی برای بیماری کرونا کشف کند. این اقدام سر و صدای زیادی در میان کشورهای جهان برپا کرده و از سوی جامعه بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفته است.
انتهای پیام
captcha