صدور مجوز ۵۰ کارگاه تولید ماسک در رفسنجان
کد خبر: 3892305
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

صدور مجوز ۵۰ کارگاه تولید ماسک در رفسنجان

رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در اسفندماه سال گذشته تا کنون بیش از ۵۰ کارگاه در رفسنجان مجوز تولید ماسک و وسایل حفاظت فردی را دریافت کردند.

صدور مجوز ۵۰ کارگاه تولید ماسک در رفسنجانبه گزارش ایکنا از کرمان، مجید رنجبر کاظمی، رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، امروز شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه به خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اینکه کمبودهایی برای مبارزه با این معضل از جمله ماسک، دستکش، گان و لباس پرسنل بهداشتی درمانی احساس می‌شد خیریه خیرین گمنام رفسنجان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اقدام به تهیه پارچه و تولید ماسک و لباس بیمارستان(گان) بهداشتی کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه این فعالیت‌ها برخی مؤسسات خیریه دیگر مانند موکب خاتم‌الانبیاء و بسیج نیز وارد این عرصه شده و به تولید ماسک پرداختند.

رنجبر کاظمی بیان کرد: همزمان با تولید این محصولات، در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کمیته‌ای به‌منظور نظارت بر کارگاه‌های تولیدی با حضور و مشارکت معاونین بهداشتی و غذا و داروی دانشگاه و کارشناسان این دو معاونت تشکیل شد.

وی ادامه داد: این کمیته با برگزاری جلسات متعدد پیگیر حل مشکلات موجود در تولید ماسک و یاری‌رسانی به تولیدکنندگان برآمده است؛ همچنین کارشناسان این دو معاونت با بازدیدهای مشترک و یا جداگانه بر امر تولید در این کارگاه‌ها نظارت داشته‌اند.

رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه در ۵۰ کارگاه تولید ماسک در رفسنجان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۷۰ هزار ماسک تولید و توزیع شده است، افزود: تاکنون این کارگاه‌های تولیدی که تحت پوشش مؤسسه خیرین گمنام یا موکب خاتم‌الانبیا یا بسیج بوده‌اند مورد بازدید کارشناسان کمیته مذکور قرار گرفته و مجوز تولید دریافت کرده‌اند.

رنجبرکاظمی با اشاره به اینکه ماسک‌های تولیدی و تأیید شده کمیته نظارت باید دارای برچسب مشخصات باشند و سپس توزیع شوند، تأکید کرد: همچنین برخی ازکارگاه‌های جدید که از طرف این نهادها معرفی شده و یا مستقلاً خواستار تولید ماسک باشند با ارائه درخواست و تأیید از طرف کمیته مذکور می‌توانند اقدام به تولید ماسک کنند.

انتهای پیام
captcha