تعادل بین سلامت و اقتصاد برقرار شود
کد خبر: 3892834
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

تعادل بین سلامت و اقتصاد برقرار شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کهگیلویه‌وبویراحمد در طرح فاصله‌گذاری هوشمند ضعیف عمل کرده است و انتظار می‌رود تعادل بین سلامت و اقتصاد برقرار شود.

عملکرد کهگیلویه‌وبویراحمد در طرح فاصله‌گذاری هوشمند ضعیف است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، محمدمهدی بانشی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز گذشته، 31 فروردین‌ماه در نشست ستاد کرونای استان، اظهار کرد: در بحث فاصله‌گذاری هوشمند ما می‌لنگیم مبادا که همه تلاش‌های ما از بین برود که هدف ما تعادل میان سلامت و اقتصاد است اما اگر سلامت آسیب دید، دیگر اقتصاد کارایی ندارد.

وی افزود: مشکل اصلی ما این است که پاساژها نباید باز می‌کردند و نیروهای بهداشت ما نباید درگیر این حوزه می‌شدند. بیش از 100 دستورالعمل را تهیه کردند که هرکس می‌خواهد فعالیت کند باید در سامانه ثبت نام کنند و کد بگیرد و به کار خود ادامه دهد و این کار برای صنوفی که باز کرده‌اند خوب پیشرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: حتی استانداری هم باید برای فعالیت‌های خود مجوز بگیرد و ما در قسمت فاصله‌گذاری هوشمند بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم و رتبه یکی مانده به آخر هستیم که استان بعد از ما ایلام است.

بانشی بیان کرد: هر مدیر با کد ملی خود می‌تواند 8 واحد را مجوز بگیرد و این اقدام تا 5 اردیبهشت تمدید شده که انتظار می‌رود تمام مسئولان رعایت کنند و این کار را انجام دهند و هر اداره‌ای یک نفر به ما معرفی کند که با ما در ارتباط باشند و تحت آموزش کارکنان ما باشد.

وی تصریح کرد: درست است گفته‌ایم که اصناف شروع به کار کنند نه اینکه بازار سبزی‌فروشان آنقدر شلوغ شود که نتوان رفت و آمد کرد و ما به جد تبعات نادیده گرفتن مقررات را می‌بینیم.

همچنین، پرویز یزدان‌پناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیر در این نشست گفت: براساس آخرین آمار در حوزه کرونا ویروس، 16 هزار بیمار در کشور داشته‌ایم و افرادی که بستری شدند یک هزار و 21 مورد بوده است.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر 250 مورد نمونه به آزمایشگاه پاستور ارسال کردیم که از این پس در آزمایشگاه استان این کار را انجام می‌دهیم و تعداد فوتی‌ها همان 8 نفر بوده‌اند و امیدواریم که با مراعات مسائل بهداشتی این ویروس را از بین ببریم.

انتهای پیام
captcha