عکس | تدابیر ضد کرونایی برای اقامه نماز تراویح در پاکستان
کد خبر: 3893857
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

عکس | تدابیر ضد کرونایی برای اقامه نماز تراویح در پاکستان

مسلمانان پاکستان نخستین نماز تراویح امسال را، که از سنت‌های اهل تسنن در رمضان است، با رعایت تدابیر پیشگیرانه در مقابل کرونا و استفاده از ماسک در این کشور اقامه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، شهروندان پاکستانی جمعه، پنجم اردیبهشت‌ماه، همزمان با نخستین روز ماه رمضان در این کشور نماز تراویح را به جماعت اقامه کردند و در این مراسم تدابیر لازم برای جلوگیری از  شیوع کرونا همچون فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت شد.

مسجد «ملک فیصل» در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، در این روز نمازگزاران را به شرط زدن ماسک پذیرفت و گروه‌های مسئول قبل از ورود نمازگزاران با تب‌سنج درجه حرارت بدن آنان را اندازه‌گیری کردند.

پیش از این نمایندگان گروه‌های دینی در دیدار با عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان و عمران خان، نخست‌وزیر این کشور، بر اقامه نماز تراویح در طول ماه رمضان با رعایت تدابیر لازم برای پیشگیری از کرونا تأکید کردند.

در پی این دیدار دولت پاکستان شرایطی را از جمله محدود بودن تعداد نمازگزاران در اماکن سربسته مساجد، ممنوعیت ورود به مسجد بدون ماسک، برداشتن سجاده‌ها، الزام نمازگزاران به شستشوی دست پیش از ورود به مساجد و ممنوعیت ورود کودکان و بیماران برای اقامه نماز در مساجد اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha