آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3894671
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه‌و‌بویراحمد از آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران استان از ابتدای اردیبهشت‌ماه خبر داد.

آغاز ثبت‌نام طلاب حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم افتخاری، مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه‌و‌بویراحمد امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری، اظهار کرد: حوزه علیمه خواهران به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود، هر فرد متدین و متشرعی ـ امام جمعه شهر یا فرد بازاری متدین ـ می‌تواند تقاضای راه‌اندازی حوره علیمه خواهران را داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در برخی از مناطق استان، افزود: ما به معضلات و آسیب‌های اجتماعی که در برخی مناطق وجود دارد، ورود کردیم و کارهایی هم انجام دادیم. سیاست ما هر روستا یک طلبه است و تلاش می‌کنیم از مناطقی که با آسیب‌های اجتماعی درگیری بیشتری دارند، طلبه‌های بانوی بیشتری بگیریم و این همان نگاه توسعه متوازن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه‌و‌بویراحمد اضافه کرد: 7 گروه جهادی در حوزه علمیه خواهران در همین شرایط کرونایی فعالیت می‌کردند، طلاب ما در روزهایی که این بیماری شیوع پیدا کرد، با کمک خیران 28 هزار عدد ماسک تولید و بسته‌های غذایی را بین نیازمندان توزیع کردند، ضمن اینکه در حوزه علیمه خواهران یاسوج 4 گوسفند قربانی و بین نیازمندان توزیع شد.

حجت‌الاسلام افتخاری تصریح کرد: پذیرش در حوزه‌های علمیه استان در سطح 2 و 3 از اول اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد، داوطلبان می‌توانند به‌صورت حضوری به پایگاه اینترنتی حوزه علمیه مراجعه کنند و در آنجا راهنمای کامل برای ثبت نام را مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه خوابگاه‌های حوزه ظرفیت کافی دارند، ابراز کرد: ظرفیت پذیرش 225 نفر است. ۷۷ مدرس نیز مجوز تدریس در سطوح مختلف حوزه‌های علمیه خواهران را دارا هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با بیان اینکه 5 حوزه علمیه خواهران در سطح استان داریم، یادآور شد: در حال حاضر ۶۵۹ طلبه فعال و ۳۵۷ فارغ‌التحصیل داریم.

حجت‌الاسلام افتخاری با تأکید بر پرورش نیروی کارآمد و توانمند با نگاه توجه به مشکلات فرهنگی، گفت: ترویج ازدواج آسان و کاهش طلاق از طرح‌های مشترک اجرایی با دستگاه‌های استانی است.

انتهای پیام
captcha