پرداخت بسته حمایتی کرونا به موسسات قرآنی تا پایان خردادماه
کد خبر: 3895353
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
عبدالهادی فقهی‌زاده خبر داد:

پرداخت بسته حمایتی کرونا به موسسات قرآنی تا پایان خردادماه

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هماهنگی برنامه‌های این‌ معاونت برای ماه مبارک رمضان درباره حمایت از موسسات فرهنگی قرآن و عترت گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و به بار آمدن خسارات متعدد، مکاتبات و هماهنگی‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم به تخصیص بودجه و اعتبارات قابل توجه در این زمینه منجر شود.

پرداخت بسته حمایتی کرونا به موسسات قرآنی تا پایان خرداد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه هماهنگی برنامه‌های این معاونت ویژه ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از مدیران برگزار شد.
در بخشی از این جلسه، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا و بدون فوت وقت، ستاد فرهنگی «اقدامات مقابله با کرونا» را در داخل معاونت تشکیل دادیم و فعالیت در فضای مجازی را شروع کردیم.
وی افزود: با اجرای طرح «خانه‌های نورانی» اولین تجربه فعالیت مجازی قرآنی را در فضای کرونایی از ابتدای سال 99 رقم زدیم؛ الحمدلله گام نخست این طرح با موفقیت در پایان فروردین‌ماه به پایان رسید و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، دومین مرحله از این طرح را ادامه خواهیم داد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح برنامه‌های معاونت، به لغو نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: همانطور که قبلاً اعلام شد، با توجه به پروتکل وزارت بهداشت و شرایط ویژه کشور، امسال امکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن وجود ندارد و در این خصوص اعتباری نیز به معاونت تخصیص داده نمی‌شود.
فقهی‌زاده همچنین در خصوص اعلام زمان حمایت از موسسات قرآنی گفت: علی رغم مشکلات اعتباری موجود، ان‌شاءالله تا قبل از پایان خرداد‌ماه 99 نسبت به پرداخت حمایت از فعالیت‌های آموزشی موسسات قرآنی در حد مقدورات، اعتباری اقدام خواهیم کرد.
وی درباره جبران خسارات وارده به موسسات قرآنی که در اثر شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند، گفت: از طرف دیگر به دنبال شیوع ویروس کرونا و به بار آمدن خسارات متعدد در حوزه فعالیت های قرآنی مردمی، مکاتبات و هماهنگی‌هایی از طرف معاونت برای حمایت از موسسات قرآن و عترت صورت گرفته است که امیدواریم به تخصیص بودجه و اعتبارات قابل توجه در این زمینه منجر شود؛ معاونت قرآن و عترت به محض حصول نتیجه جزییات آن را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha