جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3895773
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه از آغاز دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب ویژه سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال خبر داد.

معصومه حسنی خوانسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به زمان حضور در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا 9 خردادماه امسال، اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد فرهنگی ـ هنری بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا(ع) آغاز شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و فعالیت کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی، افزود: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با وجود تعطیلی کتابخانه‌های عمومی اولین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها امکان مشارکت در بخش‌های مختلف خود را در این زمینه فراهم کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با بیان اینکه خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند با شرکت در جشنواره استفاده بهینه از اوقات فراغت خود کنند، گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره امام رضا(ع) از دیگر اهداف برگزار جشنواره است.

حسنی خوانسار تصریح کرد: طبق دوره‌های گذشته منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه می‌شود که در دوره دهم کتاب‌هایی با موضوع امام هادی(ع) به‌عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی منابع دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی 12 کتاب در سه رده سنی کودک 4 تا 12 سال، نوجوان 13 تا 17 سال و جوان و بزرگسال 18 سال به بالا معرفی شده است.

حسنی خوانسار بیان کرد: بخش‌های مختلف جشنواره دهم رضوی در سه بخش «فردی، گروهی و خانوادگی» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند و برای حضور در بخش الکترونیک به پایگاه مجازی سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir و یا پایگاه مجازی جشنواره به نشانی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فضای مجازی فرصتی مغتنم برای فعالیت‌های فرهنگی ما فراهم کرده و تا زمان عادی شدن شرایط و بازگشایی کتابخانه‌های عمومی فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی در فضای مجازی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به کتابخوانی می‌توانند با شرکت در پویش‌های کتابخوانی مجازی از خدمات کتابخوانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha