اجرای طرح ملی «آیات زندگی» به همت بیت‌الاحزان
کد خبر: 3897603
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

اجرای طرح ملی «آیات زندگی» به همت بیت‌الاحزان

طرح ملی «آیات زندگی» ویژه عموم علاقه‌مندان به حفظ قرآن، با برنامه حفظ هفته‌ای یک آیه از کلام وحی، بدون نیاز به استاد و مربی، اما همراه با ترجمه و مفاهیم و تدبر در آیات برگزار می‌شود.

مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا؛ ضمن بیان این مطلب گفت: برخی از افراد به دلیل معذوریت‌هایی چون شغل، خانه‎داری و فاصله با مکان‌های مؤسسات قرآنی، شرایط آب و هوایی و ... امکان حضور در دوره‌های حفظ قرآن چه به صورت تخصصی و چه به صورت عمومی را ندارند.

وی با اشاره به رصدهایی که در جامعه مخاطب فوق انجام شده است، ادامه داد: طی بررسی‌هایی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم تا طرح روان و آسان متناسب با هر شغل، مکان و فرد را بدون نیاز به حضور استاد راه‌اندازی کنیم، فلذا طرح آیات زندگی ایجاد شد.

شهسوار بیان کرد: طی این طرح که قابل اجرا در سطح مدارس، ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها و عموم مردم است، علاقه‌مندان هفته‌ای یک آیه را در کنار مشاغل و درگیری‌های روزمرگی خود حفظ خواهند کرد و در کنار آن نسبت به ترجمه، مفاهیم، تدبر، تفسیر و شعر دربردارنده مضمون آن آیه و ضرب‎المثل متناسب با آن نیز مسلط می‌شوند.

مدیر روابط عمومی بیت‌الاحزان با اشاره به اینکه ثبت نام قرآن‌آموزان با میزبانی این طرح از طریق پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی http://beytolahzan.ir انجام می‌شود، اضافه کرد: شرکت در این طرح و با توجه به تأکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا بر ماندن در خانه کماکان فرصت خوبی است تا اعضای خانواده با یکدیگر در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: قطعی شدن ثبت نام شرکت‌کنندگان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود و سپس اپلیکیشن برایشان ارسال می‌شود. کتاب منبع این طرح نیز به صورت پستی ارسال می‌شود. هر متقاضی پس از تنظیم این اپلیکیشن، هر ساعت از روز که تمایل داشت و یا اوقات فراغت داشت، می‌تواند به بحث حفظ آیه، مرور و تکرار بپردازد.

شهسوار با اشاره به اینکه در صورتی که اداره، ارگان یا سازمانی تمایل به استفاده از این طرح را داشتند، می‌توانند به صورت میزبان ثبت نام کنند، افزود: در گام دوم یک نفر از سوی ارگان مربوطه به عنوان معلم و استاد جهت آموزش‌های لازم برای تدریس این طرح به مؤسسه معرفی می‌شود تا فرد با نحوه آموزش‌ها آشنا شود. 

وی با تأکید براینکه طی این طرح هر فرد سالیانه 40 آیه از قرآن را حفظ خواهد کرد، اظهار کرد: طرح ملی آیات زندگی نخستین دوره است که اجرا می‌شود و فرد بعد از 10 سال، 400 آیه کاربردی قرآن را کار کرده است که اکثراً مبتلا به آن هستیم و نیاز عام قرآنی ما است.

مدیر روابط عمومی بیت‌الاحزان با اشاره به اینکه دبیری ستاد این طرح با حجت‌الاسلام علی اصغر همتی از حافظان کل بیت‌الاحزان است، تصریح کرد: همچنین در پایان سال از شرکت‌کنندگان آزمون گرفته می‌شود و در صورت قبولی و درخواست، به آنها مدرک اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha