کد خبر: 3897861
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

تداوم پویش ملی مجازی «ستاره‌باران» پس از ماه رمضان / استقبال 200 هزار نفری

اجرای طرح پویش ملی مجازی «ستاره‌باران» پس از ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت و تعداد شرکت‌کنندگان در این پویش ملی تاکنون به دویست هزار نفر رسیده است.

پویش ملی مجازی «ستاره‌باران» با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و ضرورت گرایش به روش‌های جایگزین برنامه‌های حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی شد.

طبق اعلام سازمان دارالقرآن الکریم، هدف اصلی این بود که صرفاً تمرکز به اقشار متدین نباشد و بتوان عموم را که با وجود اعتقاد به قرآن کریم، انس عملی با آن ندارند یا ارتباطشان با قرآن اندک است، وارد فضایی کرد که حتی در وضعیت حداقلی، زمینه آشنایی اجمالی با برخی مفاهیم کاربردی و نیز فضای انس با قرآن برایشان فراهم شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری سازمان دارالقرآن، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: آن چیزی که پویش ملی مجازی ستاره‌باران اتفاق افتاده، حضور پرشمار افرادی است که چنین ویژگی‌هایی دارند. نکته بعدی این است که معمولاً تصاویر مفهومی و فعالیت‌های هیجانی مثل برگزاری مسابقات با اهدای جوایز ارزنده، که باعث مشارکت عمومی شود، تأثیر زیادی در ناخودآگاه افراد دارد و از این لحاظ اینستاگرام که یک برنامه تصویرمحور است، می‌تواند محمل مطلوبی برای القای پیام‌های قرآنی به مخاطبان باشد.

سیدجعفر صادقی افزود: با وجود اینکه فضای اینستاگرام آلودگی‌های اخلاقی دارد، اما وظیفه ما نسبت به حضور در این فضاها نه تنها سلب نمی‌شود، بلکه دوچندان است؛ چراکه در هر صورت افرادی که اصطلاحاً به آن‌ها قشر خاکستری گفته می‌شود، در چنین فضاهایی حضور جدی دارند. البته با توجه به شرایط موجود و حضور بیشتر خانواده‌ها در منزل، ضرورتا باید فعالیت‌های تبلیغی ــ ترویجی، خانواده‌محور باشد.

وی ادامه داد: درباره جذب مخاطب یا فالوور در این صفحه نیز از روش‌های هم‌افزایی و تبادل متعارف و رایج در اینستاگرام استفاده کردیم و همه فالوورها واقعی هستند. امکان خرید فالوور غیر واقعی به لحاظ فنی و محدودیت‌های اینستاگرام در این مدت کوتاه وجود ندارد و لذا این تصور که برای افزایش مخاطب، دست به خرید فالوور غیر واقعی زده باشیم، نادرست است. کما اینکه تعداد مخاطبان فعلی حدود دویست هزار نفر است که با توجه به پایان کمپین تبلیغاتی، بعد از پایان ماه مبارک رمضان طبیعتاً با ریزش مواجه خواهد بود، در حالی که درباره فالوورهای غیر واقعی امکان ریزش وجود ندارد.

صادقی در پایان تصریح کرد: همچنین تعداد لایک و بازدید در زیر پست‌ها در حد چند هزار نفر است، اما مشاهده آن‌ها توسط مخاطبان گاهی به ۵۰ هزار نفر نیز رسیده که ملاک خوبی برای سنجش میزان موفقیت صفحه پویش ملی مجازی ستاره‌باران است.

انتهای پیام
captcha