رابطه مستقیم افزایش رزق با احترام به والدین
کد خبر: 3898198
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

رابطه مستقیم افزایش رزق با احترام به والدین

کارشناس مسائل خانواده حوزه علمیه قزوین گفت: اهمیت احترام به والدین و سالخوردگان تا آنجاست که قرآن کریم بعد از اصل توحید یکی از مهم‌ترین تعلیمات انسانی را نیکی به پدر و مادر معرفی کرده است و از ثمرات احترام به والدین افزایش رزق و روزی است.

رابطه مستقیم افزایش رزق با احترام به والدینبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدحسینی، کارشناس مسائل خانواده حوزه علمیه قزوین، در نشستی با محوریت خانواده که امروز 22 اردیبهشت در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی قزوین برگزار شد، گفت: یکی از ثمرات احترام به والدین افزایش رزق و روزی است که در همین دنیا نصیب انسان می‌شود.

وی افزود: احترام و تکریم سالمندان آموزه‌ای است که بسیاری از ما به‌واسطه باورهای دینی که داریم و اینکه یک روز خود ما هم سالمند خواهیم شد، نباید از آن فاصله بگیریم.

کارشناس مسائل خانواده حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: متأسفانه در جوامع به‌اصطلاح پیشرفته غربی در مقابل مادی‌گرایی مهر و عطوفت بین جوانان و سالمندان قربانی شده است.

حجت‌الاسلام محمد حسینی اظهار کرد: سالمندان سرمایه‌های ارزشمند زندگی و خیر و برکت جامعه هستند که این سرچشمه‌های بی‌بدیل از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفته و همچنین حفظ حرمت آنان که جزئی از ارزش‌های دینی است به نسل‌های آینده انتقال یابد.

وی ادامه داد: اهمیت احترام به والدین و سالخوردگان تا آنجاست که قرآن کریم بعد از اصل توحید یکی از مهم‌ترین تعلیمات انسانی را نیکی به پدر و مادر معرفی فرموده است.

انتهای پیام
captcha