۱۳۰۰ فرزند ایتام و محسنین در زنجان فاقد حامی هستند
کد خبر: 3898654
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

۱۳۰۰ فرزند ایتام و محسنین در زنجان فاقد حامی هستند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: هم‌زمان با هفته اطعام و اکرام ایتام و لیالی قدر به‌منظور حامی‌یابی برای 1300 فرزند یتیم و محسنین فاقد حامی، نام‌نویسی از خیران و مردم نیکوکار زنجانی به‌صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود.

۱۳۰۰ فرزند ایتام و محسنین در زنجان فاقد حامی هستندهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: 1300 فرزند ایتام و محسنین در استان زنجان فاقد حامی هستند که در هفته اکرام ایتام و محسنین طرح حامی‌یابی اجرا می‌شود و افراد می‌توانند به شکل حضوری یا غیرحضوری در این طرح نام‌نویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3700 دانش‌آموز، دانشجو و طلبه علوم دینی از خدمات این نهاد در بخش فرهنگی بهره‌مند هستند، گفت: خدمات متنوعی در قالب پرداخت شهریه و کمک‌هزینه تحصیلی به این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان به‌منظور فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل و رشد علمی و فرهنگی آن‌ها برنامه‌ریزی و در طول سال و بر اساس نیاز ارائه می‌شود.

این مسئول از پرداخت بیش از یک میلیارد و 565 میلیون تومان شهریه و کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان و طلاب علوم دینی تحت حمایت این نهاد در سال گذشته خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم با تقویت خدمات این نهاد در این بخش و رفع نیاز مالی این گروه از جامعه هدف بالاترین دغدغه آن‌ها، پیشرفت تحصیلی و دانش‌افزایی باشد.

وی با اشاره به اینکه در کنار توجه به امور تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد برنامه‌های متعدد آموزشی و فکری و فرهنگی برای این گروه از جامعه هدف در طول سال برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود ، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با ارتقای خدمات آموزشی‌، بصیرتی و اعتقادی و برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت زمینه خودباوری‌، خوداتکایی و بعد ایمانی این گروه از جامعه هدف نیز تقویت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه چالش‌های اقتصادی می‌تواند موجب افزایش مراجعات به این نهاد و سایر دستگاه‌های حمایتی شود، ادامه داد: راهبرد کمیته امداد زمینه‌سازی برای ارتقای مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد و تقویت مداخلات و حضور داوطلبانه مردمی در فرآیند فقرزدایی از طریق مراکز نیکوکاری است.

وی با اشاره به اینکه با همین رویکرد و عمق‌بخشی به مسئولیت‌های اجتماعی، افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های مراکز نیکوکاری از اولویت‌های کاری مهم این نهاد است، افزود: شبکه‌سازی در حوزه کارهای خیرخواهانه به‌ویژه فراهم کردن زمینه مدیریت داوطلبانه مردمی بر فرآیند فقرزدایی از اهداف مهم ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری است.

صفری در ادامه به دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: طبخ و توزیع غذای گرم از طریق ایجاد آشپزخانه‌های طرح اطعام مهدوی و بسته‌های مواد غذایی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرخواهانه در سطح استان زنجان از برنامه‌های مهم اجرایی کمیته امداد استان زنجان در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام
captcha