لزوم توجه مجلس یازدهم به اصول اقتصاد اسلامی در اداره کشور
کد خبر: 3898757
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
محسن علیزاده تأکید کرد:

لزوم توجه مجلس یازدهم به اصول اقتصاد اسلامی در اداره کشور

منتخب مردم سپیدان و بیضاء در مجلس یازدهم اظهار کرد: الگوهای اقتصادی اسلامی برای اداره بهتر امور اقتصادی کشور بسیار مناسب هستند و با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانیم وضعیت کشور را در حوزه اقتصادی بهبود بخشیم اما متأسفانه تاکنون به میزان اندکی به این اصول توجه شده است.

محسن علیزاده، منتخب مردم سپیدان و بیضاء در مجلس یازدهم

محسن علیزاده، منتخب مردم سپیدان و بیضاء در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره اولویت‌های اقتصادی مجلس جدید به ویژه از منظر توجه به اقتصاد اسلامی پرداخت و اظهار کرد: از منظر اقتصادی و با توجه به مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، بهبود وضعیت کنونی معیشت مردم باید در اولویت همه نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید:


معیشت مردم در اولویت باشد

وی با اشاره به اهمیت تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: برای اینکه به این هدف مهم دست پیدا کنیم، لازم است اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی پیاده کنیم؛ اقتصادی که مد نظر مقام معظم رهبری است و بارها بر لزوم تحقق آن تأکید کرده‎اند. البته تحقق اقتصاد مقاومتی هم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه پایه‌های اقتصاد کشور را به خوبی محکم کنیم و از جمله باید به سمت اقتصاد کشاورزی‌محور حرکت کنیم.

واقعیت این است که در اقتصاد کشور نیاز به سازماندهی بسیار دقیقی داریم تا بتوانیم به رشد و پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنیم. از سوی دیگر نکته حائز اهمیت این است که نباید از الگوهای غربی برای بهبود وضعیت اقتصادی استفاده کنیم

منتخب مردم سپیدان و بیضاء در مجلس یازدهم اظهار کرد: اگر اقتصاد ایران به سمت اقتصاد خدماتی، دانش‌بنیان و کشاورزی حرکت کند و بازدهی و رشد بالایی داشته باشد در چنین شرایطی تا حدودی می‌توانیم وابستگی به درآمدهای نفتی را در اقتصاد کشور کاهش بدهیم. این موضوع از جمله مهم‌ترین مسائلی است که ان‌شاءالله در مجلس یازدهم، هم توسط کمیسیون اقتصادی و هم کمیسیون تخصصی کشاورزی دنبال خواهد شد.

اهمیت اصلاح نظام بانکی

علیزاده با اشاره به اهمیت اصلاح نظام بانکی و به ویژه تصویب طرح اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا در مجلس یازدهم، یادآور شد: مطمئناً دو موضوعی که حتماً باید در مجلس جدید پیگیری شود، هم اصلاح نظام بانکی و هم اصلاح سیستم مالیاتی کشور است. این دو موضوع بسیار حائز اهمیت هستند و حتماً نمایندگان منتخب مردم در مجلس جدید آنها را در اولویت فعالیت‌های خود قرار خواهند داد.

این کارشناس مسائل اقتصادی درباره عملکرد اقتصادی مجلس دهم نیز اظهار کرد: متأسفانه از دیدگاه بنده عملکرد ضعیفی در حوزه اقتصاد داشته است؛ هرچند همه دوستان و نمایندگان محترم، تلاش‌های زیادی را انجام دادند اما بنا بر دلایل مختلفی، اهداف و برنامه‌های اقتصادی به خوبی محقق نشد.

کم‌توجهی به اقتصاد اسلامی

منتخب مردم سپیدان و بیضاء در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت و مجلس باید همپای یکدیگر برای رفع مشکلات اقتصادی کشور اقدام کنند، تصریح کرد: به ویژه نمایندگان در مجلس دهم و در کمیسیون کشاورزی همه تلاش خود را در این راستا انجام دادند اما از سوی دیگر متأسفانه دولت نتوانست همگام با سیاست‌های مجلس گام بردارد. در واقع می‌توان ایراد اصلی را به عملکرد دولت گرفت اما در مجموع عملکرد مجلس دهم در حوزه اقتصادی، عملکرد ضعیفی بوده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اهمیت توجه به الگوهای اقتصاد اسلامی در اداره کشور، گفت: واقعیت این است که در اقتصاد کشور نیاز به سازماندهی بسیار دقیقی داریم تا بتوانیم به رشد و پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنیم. از سوی دیگر نکته حائز اهمیت این است که ما نباید از الگوهای غربی در اقتصاد کشور استفاده کنیم، بلکه باید با بهره‌گیری از مدل‌های بومی و امکانات داخلی درصدد بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: الگوهای اقتصادی اسلامی، برای اداره بهتر امور اقتصادی کشور بسیار مناسب هستند. لذا با بهره‌گیری از اصول اقتصاد اسلامی، می‌توانیم وضعیت کشور را در حوزه اقتصادی بهبود بخشیم اما متأسفانه تاکنون به میزان اندکی به این اصول توجه شده است.

انتهای پیام
captcha