زندگی انسان‌های مأنوس با قرآن سیر صعودی دارد
کد خبر: 3899728
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

زندگی انسان‌های مأنوس با قرآن سیر صعودی دارد

رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با بیان اینکه انسان‌هایی که رنگ و بوی قرآنی دارند، با قرآن مأنوس و اهل تلاوت و قرائت آیات الهی هستند، گفت: این افراد روزبه‌روز در حال رشد بوده و امروز و فردایشان متفاوت خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید کذایی، رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: در آستانه برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف در سراسر کشور هستیم و به‌تبع این حرکت بسیار زیبا و بابرکت در هرمزگان نیز اجرا می‌شود. دانشکده علوم قرآنی بندرعباس در کنار اداره‌کل اوقاف هرمزگان به‌منظور هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات تلاش خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های قرآنی از جمله برگزاری مسابقات قرآن، عمل به فرمایشات پروردگار در قرآن کریم است، افزود: خداوند در آیه 2 سوره مبارکه انفال می‌فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ؛ مؤمنان حقیقی آنان‌اند که چون ذکری از خدا شود دل‌هایشان ترسان و لرزان شود و چون آیات خدا را بر آن‌ها تلاوت کنند بر مقام ایمانشان بیفزاید و به خدای خود در هر کار توکل می‌کنند».

رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس تصریح کرد: انسان‌هایی که رنگ و بوی قرآنی دارند، با قرآن مأنوس و اهل تلاوت و قرائت آیات الهی هستند، روزبه‌روز در حال رشد بوده و امروز و فردایشان متفاوت خواهد بود. اگر بخواهیم روی خوشبختی و سعادت را در دنیا و آخرت ببینیم، باید در محضر قرآن کریم، زانوی ادب و شاگردی زمین بزنیم، ازاین‌رو از تمامی فعالان قرآنی استان دعوت می‌کنم با شرکت در فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی، گامی در ترویج فرهنگ قرآنی بردارند.

کذایی ادامه داد: چندین سال است، دانشکده علوم قرآنی بندرعباس، تحت حمایت‌های سازمان اوقاف کشور، فعالیت خود را در استان هرمزگان آغاز کرده و در حال جذب دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته است. امیدواریم افرادی که به رشته‌های علوم قرآن و حدیث علاقه دارند، بتوانند در زمره افرادی قرار گیرند که در محضر قرآن کریم زانوی ادب و شاگردی زمین می‌زنند. ان‌شاءالله خداوند به همه ما توفیق دهد، رهروی واقعی راه قرآن و مکتب اهل‌بیت‌‌(ع) باشیم.

یادآور می‌شود، ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در هرمزگان از ۶ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۱۶ خردادماه ادامه خواهد داشت، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://quraniran.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

انتهای پیام
captcha