افزایش امید اصلی‌ترین شاخصه تولیدات مناسبتی سیما باشد
کد خبر: 3900372
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کوروش سلیمانی:

افزایش امید اصلی‌ترین شاخصه تولیدات مناسبتی سیما باشد

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در تولیدات نمایشی و غیر‌نمایشی باید توجه کرد که امید و نشاط یکی از ویژگی‌های اصلی آثار باشد.

کوروش سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: تلویزیون و رادیو به‌ عنوان مهم‌ترین رسانه‌های مرجع ایران باید در تمام محتوا‌هایی که در ماه رمضان روی آنتن می‌فرستند بر ایجاد انگیزه و امید و افزایش نشاط معنوی مخاطب تأکید کنند.

بازیگر سریال «آسمان من» ادامه داد: چه برنامه‌هایی که در ساعات منتهی به افطار روی آنتن می‌روند و چه سریال‌هایی که پس از افطار پخش می‌شوند، باید بنیان خود را با ایجاد نشاط معنوی گره زده باشند. مهم نیست با یک برنامه گفت‌‌و‌گومحور روبه‌روایم یا یک سریال طنز، مهم نیست چهره‌های معروف در برنامه یا سریال داریم یا نه، مهم آن است که در مجموع شرایطی را فراهم کنیم که مخاطب بیش از تمام زمان‌ها از نظر معنوی به آرامش برسد.

این بازیگر با اشاره به تجربیات تلویزیونی اخیرش، گفت: به عنوان مجری برنامه افطاری «مکث» در شبکه دو حضور داشتم که کارکردش رفتن به سراغ افرادی بود که در ظاهر عادی، ولی در باطن بسیار متفاوت بودند و همین تفاوت ظاهر و باطن تعلیق را افزایش می‌داد.

سلیمانی افزود: با نگاه مثبت‌اندیش جلوی دوربین مکث رفتم و در همفکری با سازندگان دریافتم که اگر بتوانیم در قالبی سرراست، داستان‌گو و با نگاه معنوی بیننده را آرام کنیم، قطعاً نقشی مهم در رمضان این بیننده بازی کرده‌ایم و جالب این‌که کم نیستند مخاطبانی که القای نشاط معنوی این برنامه را درک کرده‌اند. گروه تولید مکث سابقه برنامه‌های گفت‌‌وگومحور موفقی مثل «هزار داستان» را داشت و این تجربه کمک می‌کرد که در اجرای مکث هم خیلی شسته‌ رفته و به‌ اندازه پیش برویم و در هیچ مسئله‌ای نه افراط کنیم و نه تفریط.

بازیگر سریال «نرگس» درباره تفاوت‌های اجرا و بازیگری تصریح کرد: اجرا هم نوعی بازیگری است، ولی در اجرا خیلی بیشتر خودمان هستیم و فی‌الواقع از دریچه ذهنی خود واقعی‌مان برخورد با مهمان و گپ و گفت با او را مهندسی کرده و به سمت ثبات می‌رویم.

این بازیگر با بیان اینکه خودش مخاطب رسانه‌های مرجع است، گفت: کرونا و قرنطینه کرونایی باعث شد نگاه‌ها به سمت تلویزیون و رادیو جلب شود و مردم خیلی بیشتر از قبل برنامه‌ها را نگاه کنند. خودم در کنار مطالعه، از بخشی از محتوا‌های تلویزیونی استفاده کرده‌ام و هنوز می‌توان برنامه خوب و جذاب برای مخاطب تولید کرد.
انتهای پیام
captcha