اخلاص؛ ره‌آورد یک ماه روزه‌داری
کد خبر: 3901109
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

اخلاص؛ ره‌آورد یک ماه روزه‌داری

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه انزلی گفت: اخلاص مهمترین رکن در روزه‌داری است و اخلاص در عمل مهمترین ره‌آورد ماه مبارک رمضان است که باید در طول سال و در همه امور زندگی مورد توجه مومنانی که یک ماه روزه‌دار بودند، قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام حسن اسکافی، معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی صبح امروز، چهار اردیبهشت در جمع نمازگزاران عید سعید فطر مسجد موسی بن جعفر(ع) بندرانزلی اظهار کرد: بر اساس تاکید خدای متعال در آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره، خدای متعال روزه را برای تقوای روزه داران منظور کرده است و ما روزه داران یک ماه به احترام این دستور از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها و امور حلال در طول ساعات روزه اجتناب کردیم.

وی با تاکید بر اینکه امساک در روزه‌داری بیانگر این است که می‌توانیم از امور حرام در سایر اوقات نیز اجتناب کنیم، افزود: اخلاص مهمترین رکن در روزه‌داری است و افرادی این عمل را انجام می‌دهند به دلیل اعتقاد به خدا و روز حساب است. اخلاص رمز سعادت است عده‌ای اعمال زیادی انجام می‌دهند ولی چون اخلاص ندارد ذره‌ای ارزش ندارد هر چند در نظر بسیاری زیبا به نظر بیاید.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه ممکن است افرادی بنا به دلایلی از صبح تا شب غذا نخوردند از جمله بیماران و یا حتی افرادی که مشغله زیاد دارند ولی روزه‌دار محسوب نمی‌شوند، گفت: روزه با نیت محقق می‌شود و اخلاص و نیت چیزی بود که طی این ماه باید توجه به آن را مد نظر داشتیم.

اسکافی تصریح کرد: در مقابل نیز خدای متعال پاداش روزه‌داران را از فضل خود در نظر گرفته و حتی برای اعمال غیر اختیاری ما از جمله نفس کشیدن و خوابیدن پاداش عبادت در نظر گرفته است و آیا سزاوار نیست به خدایی که به اعمال کم ما نیز نظر لطف دارد حسن نظر داشته باشیم؟

وی با بیان اینکه روز عید فطر، روز پاداش و شادی مومنان روزه دار است، تاکید کرد: ۱۱۰۰ سال است که ندبه خوان امام زمان(عج) هستیم و چقدر خوب است که با اخلاص در عمل و همه امور زندگی راهی بین ما و امام زمان‌مان باز شود و در همه مناسبات زندگی امام را در نظر داشته باشیم تا حضرت را با روی گشاده ملاقات کنیم و کاش رضایت امام زمان(عج) عیدی ما باشد.

انتهای پیام
captcha