برگزاری طرح ملی «رحله 6» در 40 شهر / احتمال تمدید زمان ثبت‌ نام
کد خبر: 3901990
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱

برگزاری طرح ملی «رحله 6» در 40 شهر / احتمال تمدید زمان ثبت‌ نام

ششمین دوره طرح ملی «رحله» در 40 شهر با 35 میزبان طی تیر و مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله مؤسسه فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اجرای ششمین دوره این طرح، گفت: رحله، امسال متفاوت‌تر از ادوار گذشته برگزار می‌شود، به گونه‌ای که طرح از 25 تیرماه آغاز و تا 25 مردادماه، به مدت یک ماه برپا خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛


وی با اشاره به اینکه میزان محفوظات این طرح نیز از چهار جزء به یک جزء و نیم کاهش یافته است، ادامه داد: این موضوع به دلیل شرایط کشور در موضوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و از سوی دیگر به دلیل اینکه قالب کادر آموزشی از طلاب هستند و به خاطر شرایط، زمان برگزاری آزمون‌های حوزه‌های علمیه در کنار دیگر مراکز آموزشی تغییر کرد، فرصت دو ماه برگزاری طرح ملی رحله به یک ماه تقلیل یافت.

سیاری با تأکید بر اینکه طرح ملی رحله با محوریت سوره بقره برگزار می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم در تاریخ مشخص شده وضعیت کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا مناسب باشد و در غیر این صورت تدابیر برای برگزاری دوره به صورت غیر حضوری و با بهره‌گیری از فضای مجازی اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: همچنین در پایان این هفته به تاریخ 15 و 16 خردادماه، دوره یک و نیم روزه، با موضوع هم‌اندیشی و جلسه توجیهی میزبانان طرح ملی «رحله 6» در استهبان برگزار خواهد شد. طی این جلسه درباره شرایط مکان و سخت‌افزاری و محیط تشکیل کلاس‌ها برای گرفتن نتیجه مطلوب، تأمین مالی طرح و فرآیند آموزش و برنامه آموزشی، بررسی نقاط ضعف و قوت طرح‌های سال گذشته جهت رفع نواقص و ارتقای سطح کیفی، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

دبیر ستاد طرح ملی رحله با اشاره به میزبانی 35 مرکز از 40 شهر افزود: استان فارس و خوزستان بیشترین طرح و مرکز میزبانی را دارا هستند و استان‌های قم و سیستان و بلوچستان با یک طرح، کمترین مرکز میزبانی را دارند.

سیاری در پاسخ به این سؤال درباره سهم بانوان در طرح ملی رحله 6، گفت: برای اجرای این طرح در شهرستان فسا مرکزی را در نظر گرفتیم اما چون استقبالی از آن نشد، لذا بخش بانوان تعطیل شد و این طرح امسال صرفا برای آقایان در گروه سنی 14 تا 22 سال و به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود.

وی درباره استقبال از این طرح، بیان کرد: استقبال به مانند سال گذشته نبوده است، اما هنوز زمان ثبت‌نام به اتمام نرسیده و تا پایان خردادماه مهلت ثبت نام وجود دارد و حتی ممکن است زمان ثبت‌نام نیز تمدید شود.

سیاری درباره شهریه‌های طرح ملی رحله، اضافه کرد: شهریه برای شرکت‌کنندگان استان تهران و مراکز استان‌ها 450 هزار تومان و برای شهرهای بزرگتر 350 هزار تومان و شهرهای کوچک حداقل 300 هزار تومان است. در کنار اجرای برنامه آموزشی طرح ملی رحله، سطح یک طرح آیه‌های زندگی(حفظ موضوعی 40 آیه) در نظر گرفته شده است.  

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح به پایگاه اینترنتی مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی http://beytolahzan.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha