فعالیت 4 مدرسه علوم و معارف اسلامی در خراسان‌جنوبی/ پژوهش و معرفت را در تعلیم از یاد نبریم
کد خبر: 3902169
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

فعالیت 4 مدرسه علوم و معارف اسلامی در خراسان‌جنوبی/ پژوهش و معرفت را در تعلیم از یاد نبریم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: چهار مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا با 290 دانش‌آموز دختر پسر دوره دوم متوسطه در شهرستان‌های بیرجند، طبس و نهبندان مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 4 مدرسه علوم و معارف اسلامی در خراسان‌جنوبی/ پژوهش و معرفت را در تعلیم از یاد نبریمبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، امروز 11 خرداد در نشست هم‌اندیشی رشد و تعالی مسائل آموزشی و پرورش مدارس علوم و معارف اسلامی استان، اظهار کرد: معلمین مجرب استان مشغول تدریس در این مدارس هستند.

وی، توسعه و تقویت فرهنگ دینی، تربیت نسلی مومن و در طراز انقلاب را مهم‌ترین اهداف تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در استان دانست و اظهار کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی نحوه فعالیت و تبیین همه ابعاد این مدارس با توجه به رسالتی که در زمینه تربیت نسل جوان مومن دارد برای همه اقشار جامعه و دستگاه‌های فرهنگی استان ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: مدارس معارف اسلامی صدرا از جمله موسسات آموزشی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که به صورت رایگان در رشته تخصصی علوم و معارف اسلامی در زیر شاخه ادبیات دانش‌آموز می‌پذیرد.

واقعی با اشاره به محور کار قرار گرفتن تربیت عقلانی مدار در مدارس معارف اسلامی، تصریح کرد: در فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، اگر یک قسمت از پازل برنامه‌ای برداشته شود، تمام فرآیند و برنامه‌های مربوط به آن تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

وی بر احیای دو امر مهم پژوهش و معرفت در فرآیند تعلیم و تربیت تأکید کرد و یادآور شد: معرفت سرمایه تعقل است و پژوهش راه رسیدن به کمال و معرفت است.

انتهای پیام
captcha