ضرورت تقویت زیرساخت‌های فضای مجازی در ایلام
کد خبر: 3902403
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷

ضرورت تقویت زیرساخت‌های فضای مجازی در ایلام

استاندار ایلام با بیان اینکه شرایط ایجاد شده در بحث کرونا، ضرورت توجه به فضای مجازی را بیش از پیش تقویت کرده است، گفت: راهی جز توسعه زیرساخت‌ها به تناسب نیازمندی‌های پیش آمده و آتی در این حوزه نداریم.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های فضای مجازی در ایلام

به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام، رو گذشته، 12 خردادماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر لزوم تقویت شبکه دیجیتال و تلفن همراه در استان ایلام تأکید کرد.

استاندار ایلام خواستار همکاری فرمانداری‌های استان و صدا و سیما در راستای تقویت سیستم دیجیتال استان شد و گفت: در شرایط موجود فضای مجازی عملا جای فضای واقعی را گرفته است و به تناسب باید زیرساخت های این حوزه نیز تقویت شود.

سلیمانی با تأکید بر حل مشکل خطوط تلفن همراه، زیر ساخت ارتباطات و آموزش فضای مجازی، گفت: حتی مرکز استان در وضعیت پوشش تلفن همراه مشکل دارد چه برسد به مناطق محروم که جای خود دارد.

وی در ادامه ضمن گلایه از زیرساخت‌های ارتباطی استان، گفت: اگرچه کمیت آماری پوشش شبکه‌های تلویزیونی، مخابراتی و تلفن همراه استان در ظاهر خوب است به طوری که در پوشش تلویزیونی ۹۴ درصد جمعیت را در بر می‌گیرد اما همان ۵ تا ۶ درصد باقیمانده و کیفیت کار مورد سئوال است و باید این موضوع تحت اقدام جدی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این مهم که از منابع و ظرفیت‌های موجود باید استفاده کرد، افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی پروژه جدید تعریف نکنند مگر ضرورت داشته باشد و یکساله تمام شود.

سلیمانی خواستار استفاده از کمک بنیادها و نهادها در تکمیل پروژه‌ها شد و گفت: در شرایط کنونی باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله کمک بخش خصوصی، نهادها و بنیادها و ... برای اتمام طرح‌ها استفاده کرد.

استاندار ایلام تأکید کرد: نباید با خرد کردن اعتبارات هزینه جدیدی به استان تحمیل شود و توصیه می‌شود پروژه های بالای ۷۰ و ۸۰ درصد پیشرفت در اولویت کارهای عمرانی باشد.

انتهای پیام
captcha