همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با خانه‌های قرآن شهری و روستایی
کد خبر: 3902530
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸

همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با خانه‌های قرآن شهری و روستایی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به لزوم حمایت از خانه‌ها و مؤسسات قرآنی استان تأکید و از برنامه‌ریزی جهت همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این خصوص خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در حاشیه نشست هم‌اندیشی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان که عصر روز گذشته، 12 خردادماه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، در گفت‌و گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: شرایط پیش آمده در کشور بر مؤسسات و خانه‌های قرآن اثرگذار بوده و فعالیت این مراکز کمرنگ شده است و با مشکلاتی مواجه هستند که نیاز به همکاری برای رفع این موارد از جمله مسائل مالی وجود دارد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام جدی نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در بخش‌های مختلف زندگی به ویژه در نهاد خانواده و بین جوانان، بیان کرد: باتوجه به ارتباط فعالیت خانه‌های قرآنی با مردم و تأثیرگذاری این مراکز نیازست تصمیم و سیاست‌های راهبردی برای بهبود شرایط اتخاذ شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به عقد تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و سازمان دهیاری‌ها با سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور خبرداد و گفت: به موجب این تفاهم‌نامه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مکلف هستند در توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق روستایی و شهری با حمایت از خانه‌های قرآنی کمک کنند.

حجت‌الاسلام سرلکیان اظهار کرد: جذب کمک مردم، خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد برای تجهیز و تأمین نیاز خانه‌های قرآنی در شهرها و روستاها از جمله تعهدات وزارت کشور در این تفاهم نامه است.

وی بیان کرد: سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور نیز مقرر شد مساعدت‌هایی را برای تجهیز خانه‌های قرآنی داشته باشد که بر این اساس شهرداری‌ها مجاز هستند برابر ضوابط و بخش نامه‌ها از بودجه مربوط به سرفصل‌های اجتماعی فرهنگی در این بخش هزینه کنند.

سرلکیان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در استان مرکزی مقرر شد اداره کل اوقاف و امور خیریه مکان‌هایی را که امکان استفاده برای خانه‌های قرآنی دارد را دراختیار این نهادها قرار دهد. همچنین با دهیاری‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته که در زمینه فعالیت‌های قرآنی در سطح روستاها همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق رایزنی‌های انجام شده با مدیرکل امور شهری مقرر شد که شهرداری‌ها در زمینه تأمین مکان و تجهیز خانه‌های قرآنی حمایت‌های لازم را در نظر بگیرند. با مدیران خانه‌های قرآنی استان جلسه ای برگزار خواهد شد که روند مشخصی برای دریافت حمایت‌ها و تفسیم کار تعریف شود. در استان مرکزی 180 خانه قرآنی روستایی و 22 خانه قرآنی شهری و 77 موسسه قرآنی فعال هستند.

انتهای پیام
captcha