راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در یاسوج
کد خبر: 3902596
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در شهر یاسوج خبر داد و گفت: این بازارچه جانمایی شده و برای ساماندهی آن نیازمند اعتبار هستیم.

راه‌اندازی بازارچه جدید صنایع دستی در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، مجید صفائی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز، 13 خردادماه در نشست ساماندهی بازارچه صنایع دستی یاسوج از ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای تحقق شعار جهش تولید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با ایجاد این بازارچه زمینه رونق و فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان را فراهم کنیم، افزود: محل جدید بازارچه صنایع دستی یاسوج جا‌نمایی شده و ساماندهی این بازارچه نیازمند تأمین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جانمایی جدید به دلیل موقعیت تجاری نقش به‌سزایی در رونق تولیدات صنایع دستی و فروش محصولات هنرمندان دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی اولیه این بازارچه نیازمند 2.5 میلیارد ریال اعتبار است.

همچنین، نادیا صداقت، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه زنان این استان نقش مهمی در تولیدات صنایع دستی دارند، گفت: بیش از 70 درصد محصولات صنایع دستی این استان توسط زنان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد بازار فروش و اشتغال‌زایی برای بانوان استان از مهم‌ترین برنامه‌های امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای حمایت از زنان است.

انتهای پیام
captcha