برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام در ۲۳۰ بقعه متبرکه گیلان
کد خبر: 3902736
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام در ۲۳۰ بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در ۲۳۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز، 13 خرداد ماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای قیام 15 خرداد، اظهار کرد: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در 230 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: بقاع مجری برگزاری سالگرد ارتحال امام(ره) با کمک خدام افتخاری، قبل از برگزاری مراسم ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و به همراه داشتن وسایل بهداشت شخصی مانند ماسک و دستکش در این مراسم شرکت کنند. سخنرانی روحانیون و وعاظ برجسته منطقه و مداحی از جمله برنامه‌های مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد است.

علیزاده، پاسداشت امام راحل را تکریم همه ارزش‌های الهی و انسانی دانست و گفت: امام خمینی(ره) با الگوبرداری از نهضت حسینی، علیه طاغوت معاصر قیام کرد و اسلام ناب را احیا کرد.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه تصور دنیای معاصر بدون امام خمینی(ره) و تحولاتی ناشی از انقلاب اسلامی ایران هراس آور است، گفت: در چنین دنیایی، استکبار و صهیونیسم راه را بر همه آزادی‌های فردی و اجتماعی بسته و حتی اجازه نفس کشیدن به انسان و انسانیت نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) عارفی جهان بین بود که طبق سیره رسول اکرم(ص) حکومتی دینی بنیان کرد، گفت: حرکت امام ما موجی مقدس در جهان ایجاد کرد که به برکت آن آزادی خواهان و مظلومان جهان علیه طاغوت و زور قیام کردند.

علیزاده به تحقق پیش‌بینی امام راحل در خصوص نابودی کمونیسم اشاره کرد و گفت: آنچه امروزه در دنیا و آمریکا شاهد هستیم تحقق افول روز افزون دولت آمریکا و وعده صادق امام خامنه‌ای به عنوان شاگرد راستین مکتب خمینی کبیر است.

مدیرکل اوقاف گیلان بر بهره‌گیری از سیره حضرت امام خمینی(ره) برای تداوم انقلاب اسلامی و اتصال آن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) تأکید کرد و گفت: زهد، ساده‌زیستی، اخلاص، ظلم ستیزی و مردم‌داری از خصوصیات بازر امام راحل بود که باید همواره مورد توجه مسئولان و مردم باشد.

انتهای پیام
captcha