زنگ خطر شیوع کرونا ویروس در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3903272
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴

زنگ خطر شیوع کرونا ویروس در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری، گفت: زنگ خطر شیوع کرونا ویروس در استان طی چند روز گذشته نواخته شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۱۷ خردادماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در بحث مبارزه با کرونا بحث ایجاد محدودیت و خودمراقبتی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به مسائل اقتصادی موجود در کشور امکان تمدید محدودیت‌ها مقدور نبود، بنابراین باید محدویت‌ها نظام‌مند باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: رفتار ویروس کرونا ناشناخته است و نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد که رفتار این ویروس در آینده چگونه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس در چهارمحال و بختیاری گفت: زنگ خطر شیوع کرونا ویروس در استان در چند روز گذشته نواخته شده است، اما تعداد مرگ و میر و بیماران بستری کاهش داشته است، اما ناقلان بدون علامت و بیماران سرپایی هم‌چنان یکی از تهدیدات در خصوص این ویروس هستند.

شیرانی با بیان اینکه مردم از محدودیت‌ها و خودمراقبتی خسته شده‌اند، خاطرنشان کرد: علت اصلی افزایش آمار مبتلایان در چهارمحال و بختیاری شرکت افراد در مراسمات شادی و ترحیم است، باید شیوه‌های هشدار در مورد این ویروس تغییر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه نگرانی ما از افزایش آمار در روزهای اخیر افزایش تعداد موارد مرگ و میر به وسیله ناقلان مبتلا به کرونا ویروس به صورت سرپایی است، یادآور شد: متأسفانه در یک مجلس عروسی در شهرستان اردل حدود ۱۵ نفر تاکنون به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت و درمان با اشخاصی که با برگزاری مراسمات سلامت مردم را به خطر می‌اندازند از طریق دستگاه قضایی برخورد می‌کند.

شیرانی در پایان تأکید کرد: نیاز است اعمال محدودیت‌ها در تفرج‌گاه‌ها و بوستان‌ها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha