همدلی و وحدت؛ نیاز اصلی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3903274
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد:

همدلی و وحدت؛ نیاز اصلی چهارمحال‌وبختیاری

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه نیاز اصلی استان همدلی و وحدت است، تصریح کرد: نمایندگان منتخب مردم باید ظرفیت‌های درونی و بیرونی استان را برای حل مشکلات به کار بگیرند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، ۱۷ خردادماه در شورای اداری چهارمحال‌وبختیاری،  با تأکید بر اینکه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی خادمان مردم هستند، اظهار کرد: مسئولان باید با مردم با انصاف رفتار کنند، حرف‌های مردم را بشنوند و نسبت به آن‌ها پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: مسئولان پشتوانه مردم هستند و نباید اجازه دهند مردم احساس تنهایی و بی‌پناهی کنند، همچنین مسئولان وکیل و سفیر مردم نیز هستند و باید از حقوق آن‌ها دفاع کنند.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه نیاز اصلی چهارمحال و بختیاری همدلی و وحدت است، تصریح کرد: ظرفیت‌های استان در راستای رشد و شکوفایی به کار گرفته شود، نمایندگان منتخب مردم باید ظرفیت‌های درونی و بیرونی استان را برای حل مشکلات به کار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه نمایندگان به فکر منافع استان باشند، یادآور شد: سخنان و بیانات مقام معظم رهبری باید چراغ راه مسئولان و نمایندگان باشد، مطالعه این سخنان زوایای مختلفی از ابعاد این بیانات را مشخص می‌کند.

در ادامه علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری،اظهار کرد: عملکرد خوبی در ۳ سال گذشته در موضوع طرح‌های اقتصادمقاومتی، اشتغال، اعتبارات و شاخص‌های اجتماعی داشتیم، تنها مشکل ما در حوزه اقتصادی بود که خوشبختانه در این مورد نیز روند تغییرات مثبت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سهم استان از تولید ناخالص ملی ۰.۶۵ درصد است، افزود: همچنین نرخ بیکاری از ۲۲ درصد در سال ۹۶ به ۱۵.۳ درصد در سال ۹۸ رسیده است این درحالیست که نرخ مشارکت از ۳۹.۵ درصد به ۴۰.۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی عمل به راهبردهای اقتصادمقاومتی را مهم‌ترین عامل توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۳۰ پروژه مهم و تأثیرگذار در قالب اقتصادمقاومتی در چهارمحال و بختیاری تعریف شد که از این تعداد ۱۴ پروژه در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان مصوب شد، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در روند شاخص توسعه استان موثر است.

شهریارپور ادامه داد: تاکنون ۷۱۸ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است که در سال ۹۸ حدود ۶۷۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها مصوب شد و تاکنون بیش از ۶۰ درصد این اعتبارات جذب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۰ پروژه جهت اجرا در سال جهش تولید در استان تعریف شد، ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۶ پروژه در کارگروه مربوطه جهت تأمین اعتبار مصوب شد که از این تعداد حدود ۱۱ پروژه از پروژه‌های مصوب سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان است.

وی در خصوص جذب تسهیلات اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: از محل تبصره ۱۸ حدود ۷۷۷ میلیارد تومان اعتبار و از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۴۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال اختصاص یافت از سهم ۳.۶ درصدی اعتبارات روستایی و عشایری تاکنون ۳.۲ درصد جذب شده است و مابقی باید به سرعت جذب شود.

شهریارپور اضافه کرد: از محل اعتبارات سیاست فعال بازار کار نیز ۸۱ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال حدود ۱۶ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به افزایش اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای در استان، گفت: اعتبارات این حوزه در سال ۹۷ از ۷۵۱ میلیارد تومان به ۱۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش یافت و در سال‌جاری نیز میزان اعتبار در نظر گرفته شده همین مقدار است.

وی در پایان با بیان اینکه ۷۳۱ طرح نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای اتمام این پروژه‌ها حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، همچنین در ۳ سال گذشته بیش از ۱۷۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

در پایان نماینده‌های مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس دهم به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداختند و از زحمات آن‌ها با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha