نیروهای داوطلب حاضر در مناطق بحران‌زده بیمه می‌شوند
کد خبر: 3903352
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

نیروهای داوطلب حاضر در مناطق بحران‌زده بیمه می‌شوند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: نیروهای داوطلبی که با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور به مناطق بحران‌زده اعزام می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان مدیریت بحران، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در دیدار محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان و شبکه امداد و نجات تشکل‌های جوانان در واکنش به درخواست وی مبنی بر پوشش خدمات بیمه‌ای به خانواده کسانی که در راه خدمت شهید می‌شوند، گفت: هر کسی که با هماهنگی این سازمان به عنوان کمک رسان به مناطق بحران اعزام شود به عنوان فداکار خدمتی شناخته می‌شود و این دو حالت دارد، یکی اینکه یا آن فرد وابسته به یک نهاد است که در این صورت بر اساس دستورالعمل‌های همان نهاد مربوطه کار بیمه او و خانواده‌اش انجام می‌شود و یا اینکه نیروی داوطلب است که در صورت حادثه، فداکار خدمتی محسوب می‌شود و براساس آئین نامه‌ای که در حال تدوین آن هستیم حمایت خواهد‌ شد.

وی در این نشست با تشکر از اهتمام و تلاش‌های معاونت امور جوانان و تشکل‌های مردم نهاد جوانان در حوزه امداد و نجات، افزود: در موضوع مدیریت بحران اساس کار مردم هستند و بهترین کمک به ما آموزش دادن مناسب به مردم است. اگر مردم در زمینه امداد و نجات خوب آموزش ببینند و بدانند در مواقع بحران چه کارهایی باید انجام دهند و یا چه کارهایی بیشتر به بحران دامن می‌زند، بزرگ‌ترین کمک در زمینه مدیریت بحران انجام می‌گیرد که در این زمینه سمن‌ها می‌توانند کمک‌های خوب و بزرگی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با تأکید بر موضوع آموزش مدیریت بحران، تصریح کرد: اگر فردی که می‌خواهد کمک کند آموزش مناسب ندیده باشد، این کمک او می‌تواند خطرناک‌تر از کمک نکردن او باشد.

انتهای پیام
captcha