افزایش 36 درصدی پرداخت زکات فطره در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3903432
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

افزایش 36 درصدی پرداخت زکات فطره در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته پرداخت زکات در استان 36 درصد رشد داشته است.

افزایش 36 درصدی پرداخت زکات فطره در آذربایجان‌غربیعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، در ارتباط با میزان زکات فطره جمع‌آوری شده در استان اظهار کرد: امسال میزان زکات فطره در استان افزایش 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و برابر با 135 میلیارد و 41 میلیون ریال است.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا و خسارت اقتصادی وارده جمع‌آوری این میزان زکات فطریه نشان از اعتقاد و ایمان مردم استان برای اجرای دستورات دینی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سطح استان مردم بوکان با پرداخت 31 میلیارد ریال زکات فطریه، رتبه نخست بیشترین زکات فطریه پرداختی را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به رشد 2.3 برابری پرداخت زکات فطره در بوکان تصریح کرد: پس از بوکان، شهرستان‌های سلماس و مهاباد رتبه‌های بعدی بیشترین پرداختی زکات را دارند.

سهندی با اشاره به موارد مورد استفاده زکات فطره عنوان کرد: این زکات در بین مددجویان سطح استان توزیع شده و علاوه بر آنها، سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز از زکات بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha