همکاری اوقاف و مؤسسات قرآنی برای تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 3904053
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

همکاری اوقاف و مؤسسات قرآنی برای تربیت حافظان قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف هرمزگان گفت: با توجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف مبنی بر عدم تصدی‌گری در آموزش و تربیت حافظان قرآن، از مؤسسات قرآنی فعال استان در این زمینه دعوت به همکاری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام بهرام رنجبر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: رویکرد جدید سازمان اوقاف در سال جاری، عدم تصدی‌گری در زمینه تربیت حافظان قرآنی است، به همین منظور دستورالعملی به ادارات استان‌ها ابلاغ شده که فعالیت آموزشی در زمینه قرآنی در بقاع متبرکه و موقوفات با همکاری مؤسسات قرآنی انجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 مؤسسه قرآنی  فعال در استان هرمزگان وجود دارد، تصریح کرد: از تمامی این مؤسسات فعال و توانمند قرآنی دعوت می‌شود تا در صورت تمایل برای فعالیت در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم با اداره‌کل اوقاف استان همکاری کنند.

رنجبر تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف هرمزگان در طول سال با برگزاری مسابقات قرآنی و حمایت از مسابقات دانش‌آموزی و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم, جلسات ترتیل‌خوانی و جزءخوانی و جلسات تفسیر قرآن در بقاع و اماکن متبرکه، فعالیت مستمر قرآنی دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در 11 مردادماه سال 90 در دیدار با جامعه قرآنی كشور فرمودند: «یكی از چیزهایی كه می‌تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن كم داریم و من قبلاً گفتم كه در كشور ما حداقل باید یک‌میلیون نفر حافظ قرآن باشند ـ حالا یک‌میلیون كه عدد كمی است نسبت به این جمعیتی كه ما داریم ـ اما حالا چون دوستان الحمدللَّه یك مقدماتی فراهم كرده‌اند، کارهایی را مشغول شده‌اند و دارند برنامه‌های را فراهم می‌کنند برای اینكه ان‌شاءالله حفظ راه بیفتد، ما هم امیدمان بیشتر شده و به‌جای یک‌میلیون، می‌گوییم ان‌شاءالله ما باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم‌»، ان‌شاءالله بتوانیم در تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام
captcha