درخشش 57 گیلانی در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3904206
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

درخشش 57 گیلانی در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از معرفی ۵۷ برگزیده هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان خبر داد و گفت: شهرستان رشت با ۳۱ برگزیده بیشترین تعداد برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت را به خود اختصاص داد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از معرفی برگزیدگان هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در گیلان خبر داد و اظهار کرد: این آزمون در ۱۱ شهرستان و با حضور دو هزار و ۲۶۳ گیلانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه آزمون در سه بخش کتبی، شفاهی و الکترونیک برگزار شد، گفت: ۲۱۵ نفر در آزمون الکترونیک و ۱۸۲ نفر در آزمون شفاهی شرکت کردند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، حفظ، ترجمه، مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) را از جمله رشته های هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت دانست و بیان کرد: گروه حفظ قرآن کریم با یک هزار و ۳۸۹ شرکت‌کننده در رشته های حفظ کل، ۲۵ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، پنج جزء اول، پنج آخر، جزء ۳۰ و حفظ سوره بقره و گروه‌ مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) با ۴۳۳ شرکت‌کننده در چهار رشته ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

فاضلی از اهدای جوایز به برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت سال ۹۸ خبر داد و گفت: در مجموع چهار هزار و ۳۰۰ نفر در کشور برگزیده هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت هستند که از این تعداد ۵۷ نفر گیلانی هستند.

وی ادامه داد: شهرستان رشت با ۳۱ برگزیده بیشترین تعداد برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت را به خود اختصاص داد و بعد از آن، آستارا با پنج نفر و صومعه سرا با چهار برگزیده قرار دارند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه ۲۱ نفر در رشته حفظ کل برگزیده شدند، خاطرنشان کرد: پنج نفر در حفظ ۲۰ جزء اول، چهار نفر در حفظ ۱۵ جزء اول، سه نفر در حفظ پنج جزء اول، دو نفر در حفظ ۲۵ جزء، دو نفر در حفظ جزء اول، سه نفر در حفظ ۱۰ جزء و سه نفر در حفظ جزء ۳۰ به عنوان برگزیده معرفی شدند.

فاضلی یادآور شد: مابقی افراد در رشته‌های روخوانی قرآن کریم، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، تفسیر، حفظ و ترجمه و درک معانی سوره بقره برگزیده شدند.

انتهای پیام
captcha