ارتقای بهره‌وری جامعه در سایه پرهیز از سیاسی‌کاری
کد خبر: 3904715
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

ارتقای بهره‌وری جامعه در سایه پرهیز از سیاسی‌کاری

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران باید علاوه‌ بر تخصص، فرهنگ و تعهد را نیز چاشنی فعالیت خود کنند، اظهار کرد: دیدگاه مدیران فرهنگی کشور باید اعتقادی باشد و از سیاسی‌کاری بپرهیزند تاسطح بهره‌وری در سطح جامعه بالا رود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه، حجت‌الاسلام محمد سبزی، نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته، 24 خرداد‌ماه در نشست صمیمی با مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در سالن جلسات این اداره برگزار شد ضرورت توجه به فرهنگ برگرفته شده از مکتب نبوی را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز بسیار لازم است فرهنگ در صدر فعالیت‌های اجتماعی کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر فرهنگ اولویت کشور نیست و این مسئله بسیار خطرناک است. در هر جایگاهی که هستیم وظیفه داریم نسبت به این امر مهم دغدغه لازم را داشته باشیم. توصیه انبیای الهی نسبت به فرهنگ به‌ویژه نبی مکرم اسلام(ص) نشان از اهمیت این موضوع دارد.

نماینده مردم زرندیه و ساوه در مجلس شورای اسلامی هدف گذاری، اولویت‌بندی، ارزیابی و ارائه گزارش به مردم را مواردی دانست که می‌تواند مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد را در پیشبرد اهداف فرهنگی هنری مساجد یاری کند.

وی با بیان اینکه مدیران باید علاوه‌ بر تخصص، فرهنگ و تعهد را نیز چاشنی فعالیت خود کنند، اظهار کرد: دیدگاه مدیران فرهنگی کشور باید اعتقادی باشد و از سیاسی‌کاری بپرهیزند تاسطح بهره‌وری در سطح جامعه بالا رود.

مهمترین نیازهای فرهنگی جامعه

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، نیز در این جلسه گفت:  130 مسجد در شهرستان وجود دارد که 40 باب آن در حال حاضر فعال بوده و در آنها روحانی مستقر است. 23 کانون فرهنگی ـ هنری هم در مساجد این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که اتفاقات فرهنگی هنری بسیار خوبی را در شهرستان رقم زدند.

وی ساماندهی فضای مجازی را یکی از مهمترین نیازهای فرهنگی حال حاضر جامعه دانست و از نماینده مردم ساوه و زرندیه خواست تا نسبت به پیگیری این موضوع و همچنین پروژه تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی مأمونیه به شکل ویژه‌ای بپردازد.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه رسیدگی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی هم در این جلسه ضمن اشاره به تغییر شیوه عملکرد ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری، ثبت فعالیت‌ها و مشخصات مدیران و اعضای کانونها در سامانه را ضروری برشمرد.

وی در پایان گفت: ظرفیت موجود درکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بسیار خوب است که با کمی حمایت می‌توانند اثرات فرهنگی بسیار خوبی را در سطح جامعه بگذارند.

انتهای پیام
captcha